تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۷۷۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان خبر داد:
پایان درگیری دو طایفه پس از یک سال در شهرستان کارون
 رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت:رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف شهرستان کارون با تلاش توانستند اختلاف و درگیری بین دو طایفه را منتهی به صلح و سازش کنند.

عبدالعباس زبیدی نیا اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ بین دو طایفه در شهرستان کارون اختلاف و درگیری رخ می دهد که در این درگیری یک نفر به قتل می رسد و این قتل باعث تشدید اختلافات و نزاع ها بین طرفین می شود.

وی افزود: در این یک سال مصلحین، خیرین، معتمدین و بزرگان زیادی برای حل و فصل و پایان این درگیری وساطت می کنند ولی نتیجه حاصل نمی شد تا اینکه با دستور مقام قضایی، پرونده این دو طایفه از شعبه ۶ دادگاه کیفری اهواز برای ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف کارون ارجاع داده شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: با ورود رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون برای حل و فصل این اختلاف و همچنین با برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان طرفین این دو طایفه، بلاخره سعی و تلاش رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان به ثمر نشت و با کسب رضایت خانواده مقتول و بخشش قاتل، این دو طایفه با هم مصالحه کردند.

زبیدی نیا در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های مؤثر رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف کارون خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش ها و زحمات مؤثر رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف شهرستان کارون در جلسه ی با حضور بزرگان، معتمدین، خیرین و سران عشایر منطقه،  دو طایفه با گذشت از حق و حقوق خود آشتی کردند و در حضور جمع، پیمان بستند که دیگر هیچ نزاع یا درگیری علیه همدیگر نداشته باشند  و این پرونده پس از یک سال منتهی به صلح و سازش شد
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار