تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک عقاب صحرایی در خطر انقراض در خوزستان رهاسازی شد
یک عقاب صحرایی در خطر انقراض در خوزستان رهاسازی شد
 رییس اداره محیط زیست شهرستان کارون گفت: یک فرد عقاب صحرایی ( Steppe Eagle )که دچار ضعف شدید شده بود با همکاری تیم نجات حیات وحش خوزستان و بازپروری پس از اطمینان از سلامت در این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان عباس ظاهری اظهار داشت: عقاب صحرایی یا استپی پرنده ای شکاری و تیز پرواز با طول بدن 62 تا 74 سانتیمتر و طول دو سر بال 165 تا 190 سانتیمتر و در فهرست گونه های در خطر انقراض است.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت این گونه تصریح کرد: به علت کاهش چشمگیر این گونه در سالهای اخیر، این گونه از عقاب در درجه حفاظتی (Endangered ) فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد .
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون گفت :عقاب صحرایی که در اروپا، روسیه و قفقاز جوجه آوری دارد و گونه ای مهاجر است از نیمه شهریور تا اردیبهشت ماه به خوزستان می آید، این گونه عقاب تمایل به لاشه خواری دارد و گاهی تعدادی از آنها در طبیعت بر سر لاشه حیوانات دیده می شوند از همین رو مانند پاکبانان طبیعت هستند.
وی افزود: در سالهای اخیر به دلیل شرایط نامساعد حیات وحش این گونه به سمت محل دفن پسماند های انسانی تمایل پیدا کرده است به همین جهت آمار بیماری و مسمومیت در این گونه بالا رفته است که این امر حیات این نوع عقاب را در معرض انقراض قرار داده است.
عباس ظاهری گفت : پرندگان و حیات وحش باید در شرایط مناسب بازپروری شوند به طور نمونه نباید در قفس نگهداری شوند زیرا سیم های قفس باعث آسیب به بال و دم پرندگان می شود و امکان بازگشت به طبیعت آنها را کاهش می دهد از همین رو باید توسط افراد آموزش دیده بازپروری شوند.
:
:
:
آخرین اخبار