تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت گوشت قرمز بر مدار افزایش
قیمت گوشت قرمز این روزها افزایش بسیاری داشت و نسبت به ماه‌های گذشته به طور میانگین 2 برابر شده است و تنها اقدام نهادهای مسؤول تزریق گوشت وارداتی است که تأثیری در کاهش قیمت ندارد.
  کافی است هفته‌ای یک بار به فروشگاه‌های عرضه کننده گوشت قرمز سر بزنیم تا متوجه افزایش قیمت هفتگی آن شویم.

گوشت گوسفند که شاید در ماه‌های گذشته با قیمت 40 هزار تومان پیدا می‌شد، این روزها به بالای 80 هزار تومان برای هر کیلوگرم رسیده است. هرچه دلار بالا رفت، گوشت قرمز هم بالاتر رفت.

امید بن عباس مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، اظهار کرد: گوشت قرمز نیز تابع شرایط و وضعیت اقتصادی جامعه است و در زمانی این گوشت نیز با افزایش قیمت مواجه شد. در تلاش هستیم با تزریق گوشت گرم وارداتی و منجمد قیمت را کاهش دهیم.

وی افزود: به دلیل این‌که گوشت قرمز گرم قیمت مصوب ندارد با توجه به ایام مختلف و شرایط متفاوت دچار نوسان قیمت می‌شود.

واردات گوشت نیز قیمت را کاهش نداد

اگرچه واردات گوشت قرمز و تزریق آن به بازار تأثیری در کاهش قیمت گوشت نداشت، اما تا حدی برای بسیاری از افراد جامعه امکان خرید گوشت را فراهم کرد. موضوعی که بسیاری مسؤولان کشوری هم عقیده بودند که نقش خوبی در کاهش قیمت خواهد داشت.

هادی سلامات مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان، اظهار کرد: در سال 97 تا کنون 327 تن گوشت گرم گوسفندی از آسیای میانه و استرالیا وارد خوزستان شده است. همچنین 55 تن گوشت منجمد گوسفندی وارد شد. درخصوص گوشت گوساله نیز تاکنون 2 هزار تن گوشت منجمد از محل ذخایر پشتیبانی دام و واردات بخش خصوصی وارد استان خوزستان شد.

وی گفت: برای اولین بار قصد داریم پرواز گوشت گرم وارداتی را در فرودگاه خوزستان برنامه‌ریزی کنیم و در 10 روز آینده حدود 40 تن گوشت گرم گوسفندی وارد استان می‌شود.

بن عباس مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: نرخ مصوب گوشت قرمز منجمد در حال حاضر 29 هزار تومان است و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های صنفی منتخب که شرایط مناسب برای نگهداری را داشته‌ باشند در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به شرایط نگهداری و ذخیره‌سازی که فروشگاه‌های مختلف دارند، میزان سهمیه اختصاصی به آن‌ها مشخص می‌شود. به همین دلیل در برخی فروشگاه‌ها گوشت سریع‌تر تمام می‌شود.

در خوزستان قاچاق دام وجود ندارد

یکی از عواملی که این روزها در محافل مختلف به‌عنوان یکی از علل گرانی گوشت قرمز یاد می‌شود، قاچاق دام است. درحالی‌که قیمت گوشت قرمز به جایی رسیده که بسیاری از مردم توان خرید آن را ندارند، عده‌ای برای سودجویی بیشتر دست به قاچاق می‌زنند.

شاید اگر نیرو و توانی که برای واردات گوشت قرمز صرف کردند را در جلوگیری از قاچاق دام‌های کشور قرار می‌دادند امروز شاهد کاهش عرضه گوشت و افزایش قیمت آن در سطح کشور نبودیم.

بن عباس مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: قاچاق دام زنده امسال یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز بود که با توجه به گزارش‌های نهادهای انتظامی استان در خوزستان شاهد قاچاق دام زنده نبودیم.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار