تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۷۷۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی: مجلس، با گرانی بنزین مخالف است/ شرایط جامعه برای دو نرخی شدن بنزین فراهم نیست
نباید سهمیه بنزین برای فردی که در تهران است همانند فردی باشد که در شهرستان یا شهری کوچک زندگی می‌کند.در جلسات غیرعلنی مجلس مسؤولان دولت سناریوی را مطرح کردند مبنی بر اینکه به اشخاص ماهیانه بنزین داده شود یعنی بر فرض مثال هر ماه به هر فرد صرف‌نظر از اینکه خودرو دارد یا ندارد ٧٠لیتر بنزین بدهند .

هدایت الله خادمی نماینده مجلس  در مورد طرح  سهمیه بندی بنزین گفت: در جلسات غیرعلنی مجلس مسؤولان دولت سناریوی را مطرح کردند مبنی بر اینکه به اشخاص ماهیانه بنزین داده شود یعنی بر فرض مثال هر ماه به هر فرد صرف‌نظر از اینکه خودرو دارد یا ندارد ٧٠لیتر بنزین بدهند .

عضو کمیسیون انرژی  ادامه داد:  آنها استدلال‌شان این است که اگر دارندگان خودرو در طول ماه بنزین کم بیاورند می توانند از افرادی که بنزین مازاد در ماه دارند بخرند و این روش بدی است چراکه هر ساله باید سهمیه بنزین مردم افزایش یابد و بعد از چندسال هرچه نفت داریم تبدیل به بنزین کنیم و به مردم بدهیم و این هدر دادن سرمایه های کشور است .

نماینده ایذه و باغملک ( خوزستان) خاطر نشان کرد:  قطعا برای این خرید و فروش های بنزین باید سازمانی وجود داشته باشد. یعنی تشکیلاتی شکل بگیرد که از بعضی افراد بنزین را بخرد و به متقاضیان بفروشد و خود این تشکیلات برای انجام این کار هزینه‌ای را صرف می کند و برای اینکه هزینه‌های خود را جبران کند  بنزین را با قیمت بالاتر به افراد می فروشد و اینجا نیز افزایش تورم و بالا رفتن قیمت ها را خواهیم داشت و بازهم مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود.

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت ناچار است که سهمیه بندی کند با همان روش قبلی آن‌را اجرا کند اما در این روش نیز باید بحث ترافیک شهرها و مسافت داخل شهری را در نظر بگیرند و اینگونه نباشد که برای تمامی شهرها یک سهمیه خاص در نظر بگیرند بر فرض مثال در بحث شهر تهران موضوع ترافیک و مسافت نقاط مختلف شهر را در نظر بگیرند و اینگونه نباشد که سهمیه بنزین برای فردی که در تهران است همانند فردی باشد که در شهرستان یا شهری کوچک زندگی می‌کند. خودروها ساعت‌‎ها در ترافیک تهران می مانند و همین باعث افزایش مصرف سوخت می شود که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی: مجلس، با گرانی بنزین مخالف است/ شرایط جامعه برای دو نرخی شدن بنزین فراهم نیست

وی تاکید کرد: مجلس با افزایش قیمت سوخت در سال ٩٨مخالف است و ما معتقدیم باید فقط کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و داشتن سازوکار مشخص احیا شود.

خادمی خاطر نشان کرد : شرایط فعلی جامعه برای دونرخی شدن بنزین که همان افزایش قیمت آن است مناسب نیست وضعیت درآمدی مردم به گونه ای نیست که الان دست به این کارهای پرریسک بزنیم .


مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار