تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۷۷۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجم مخازن سدهای خوزستان به 16 میلیارد متر مکعب رسید
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم آب مخازن استان 16 میلیارد متر مکعب است و حدود 5.4 میلیارد متر مکعب نیز فضای خالی در سدهای استان وجود دارد که برای مدریت و کنترل آب پس از بارش‌ها از آن بهره‌گیری می‌شود.
حجم مخازن سدهای خوزستان به 16 میلیارد متر مکعب رسید
 هوشنگ حسونی زاده  با بیان اینکه در حال کنترل سدها برای ایجاد فضایی برای بارش‌های پیش‌بینی شده بعدی هستیم، اظهار کرد: برای آنکه با بارش باران، شاهد بروز مشکلی در سدها و پایین دست آن‌ها نباشیم، سدها را کنترل می‌کنیم تا نیاز به رها کردن حجم بیشتری از آب در رودخانه‌ها نباشد.

وی با اشاره به وضعیت مخازن استان خوزستان افزود: حجم آورد آبی که از ابتدای سال آبی تا کنون وارد مخازن استان شده است، حدود 10 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب است که این میزان در مقایسه با گذشته 3.5 برابر شده است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: این میزان آورد آب رودخانه‌های استان حدودا دو برابر سال بلندمدت است که شرایط خوبی را برای مخازن استان رقم زده است.

حسونی زاده تصریح کرد: در حال حاضر حجم آب مخازن استان 16 میلیارد متر مکعب است و حدود 5.4 میلیارد متر مکعب نیز فضای خالی در سدهای استان وجود دارد که برای مدیریت و کنترل آب پس از بارش‌ها از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سایت‌های هواشناسی از فردا بارش‌های سنگینی در بالا و پایین دست حوضه‌ها خواهیم داشت و با توجه به این موضوع باید فضای مورد نیاز را برای بارش پیش‌بینی شده در سدهای استان ایجاد کنیم. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
ببینیم و تعریف کنیم
:
:
:
آخرین اخبار