تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۷۸۰۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اراک: تامین ارزاق مردم برای شب عید در اولویت باشد
 نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید در تامین ارزاق مردم شأن آنها مورد توجه قرار گیرد، گفت: تامین ارزاق مردم برای شب عید در اولویت باشد.

 سید مهدی مقدسی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت آغاز "دهه فجر"، بیان‌ کرد: ما برای این که بتوانیم به یک کارآمدی در عملکرد قوای سه گانه دست پیدا کنیم نیاز به اصلاح ساختار به صورت اساسی در نظام اداری داریم. سه قوه باید برای برون رفت از وضعیت کنونی سلسله اقداماتی را مورد توجه قرار دهند. مغز دولت با بدن آن در ارائه خدمات تناسب ندارد. باید به تمرکز زدایی توجه شود، چرا که ما شاهد کارایی در عملکردها نیستیم. اختیارات استان‌ها برای اتخاذ تصمیمات بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات استان‌ها افزایش یابد.

وی افزود: موضوع بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث شایسته گزینی است. ما می‌توانیم برای نظام مدیریتی از جوانان نخبه استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد یک پویایی در این عرصه باشیم. ما باید به جای انتخاب ناصحیح، شایسته گزینی را مورد توجه قرار دهیم. وزارت نیرو در این حوزه کار خوبی انجام داده است. حقوق کارکنان دولت، کارگران تولیدی، بازنشستگان بالاخص بازنشستگان فرهنگی باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند. باید به اقشار آسیب پذیر در بودجه توجه ویژه‌ای شود. همچنین توجه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علی‌رغم تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی در توزیع ارزاق مشکلاتی داریم. این توزیع ارزاق به گونه‌ای است که شأن مردم رعایت نمی‌شود و دولت باید در این خصوص یک برنامه‌ریزی و سازگاری داشته باشد. تأمین ارزاق مردم برای ایام عید در اولویت باشد. گوشت، مرغ، میوه و آجیل اینها مواردی است که باید توسط دولت برای تأمین مردم در شب عید نوروز مورد توجه قرار گیرد. این موارد باید با نظارت دولت باشد.

مقدسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عنوان کرد: نوع نگاه به مشکلات مردم باید عمیق باشد. ما شاهد نبود یک نظارت هستیم. ما در زمان رأی اعتماد از وزرا قول گرفته‌ایم که برای برون رفت از وضعیت کنونی و ساماندهی اقتصاد باید به صورت منسجم عمل کنند. اقدامات بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد هماهنگ نیست. ما در تولید دچار مشکل هستیم. این تیم باید منسجم‌تر عمل کنند و جزیره‌ای عمل نکنند چرا که این موضوع انحراف در عملکرد است. دولت باید به صورت منسجم اقدامات و سیاست‌های منطقی را دنبال کنند. همچنین در حوزه روستاها ساماندهی دهیاری‌ها و افزایش اعتبارات، بحث بیمه روستاییان و مشکلات کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تاکید کرد: باید نسبت به عملکرد دولت نظارت بیشتری انجام شود. انتظار داریم در ساختار دولت یک اصلاح اساسی صورت گیرد تا خدمات رسانی مطلوب‌تر باشد. اگر این انحرافات در عملکرد دولت برطرف نشود، ما باید این گونه موارد و قوانین مرتبط به این موضوع را اصلاح کنیم.

انتهای پیام

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار