تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۷۸۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۲.۵میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیرنفتی هنوز به کشور برنگشته است
سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: از حدود ۳۳میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور تنها ۱۰ونیم میلیارد دلار یعنی حدود یک‌سوم ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور برگشته است.
محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: تا تاریخ 24 دی ماه سال جاری 10 و نیم میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور برگشته است که باید برای رفع مشکل بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور راهکاری پیدا کنیم.

وی افزود: در صورتی که فاصله ارز بازار آزاد با ارز نیمایی به حداقل برسد، این مشکل به‌صورت خودکار برطرف می‌شود، در غیر این صورت راهکاری به‌کار خواهیم بست تا بخش خصوصی و حتی دولتی را متقاعد کنیم که ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانند.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط سخت باید بتوانیم حداقل برای بخش تولید از محل بازگشت ارز حاصل از صادرات، به‌موقع تأمین ارز (برای واردات) داشته باشیم تا با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه نشویم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: حدود 33 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که از این میزان 10 و نیم میلیارد دلار، یعنی حدود یک‌سوم ارز حاصل از صادرات کالای غیرنفتی به کشور برگشته و حدود 22 و نیم میلیارد دلار برنگشته است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار