تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهر رفیع تخلیه شد/ ادامه تلاش‌ها برای بستن بستر رودخانه‌
شهر رفیع تخلیه شد/ ادامه تلاش‌ها برای بستن بستر رودخانه‌
 
فرماندار هویزه گفت: عصر روز گذشته استاندار خوزستان دستور تخلیه شهر رفیع را صادر کرد. در حال حاضر اغلب شهر تخلیه شده است ولی برخی از مردم برای کمک همچنان در شهر حضور دارند.

سید قاسم موسوی فرماندار هویزه اظهار کرد: عصر روز گذشته استاندار خوزستان دستور تخلیه شهر رفیع را صادر کرد، یگان‌های نظامی و شرکت‌های صنعتی منطقه در تخلیه مردم منطقه کمک کردند. در حال حاضر اغلب شهر تخلیه شده است ولی برخی از مردم برای کمک همچنان در شهر حضور دارند.

وی افزود: از روز گذشته مدارس، مساجد و حسینیه‌ها در هویزه برای اسکان مردم آماده شد. مردم هویزه به طور خودجوش در حال آماده‌سازی غذا برای مردم شهر رفیع هستند.

فرماندار هویزه عنوان کرد: از روز گذشته سیل‌بندی در اطراف شهر احداث کردیم که آب کم‌تر به شهر و مسیرهایی که منازل مردم قرار دارد، وارد شود ولی شدت آب بالاست و در حال حاضر میدان اصلی شهر را آب فراگرفته است و تردد خودروها به‌سختی انجام می‌شود.

وی گفت: از روز گذشته برای ترمیم سیل‌بند شکسته شده اقداماتی انجام دادیم ولی با توجه به بارندگی کار کردن سخت بود و شرایط بستر رودخانه حرکت ماشین‌آلات را کند کرد.

موسوی با اشاره به حضور استاندار در شهر رفیع، اظهار کرد: بستن بستر رودخانه کار بسیار مشکل و تخصصی است. نیروهای متخصص سازمان آب و برق خوزستان وارد محل شدند و همه دستگاه‌های استان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در حال حاضر مردم منطقه با کمک ماشین‌آلات موجود و گونی و حصیر در حال بستن مسیر آب هستند. همچنین با توجه به شرایط جوی پایدار امروز کار کردن کمی راحت‌تر است.

فرماندار هویزه با تأکید بر این‌که تاکنون هیچ‌گونه مصدوم و کشته در منطقه وجود نداشت، عنوان کرد: نیاز است هلی‌کوپتر هلال‌احمر در منطقه حضور داشته باشد و در شرایط موردنیاز اقدام به امدادرسانی کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار