تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۷۸۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد جراحی شکاف لب و کام جهان در دزفول شکسته شد
رکورد جراحی خیریه شکاف لب و کام جهان با 65 عمل جراحی در یک روز و 125 عمل در 2 روز در بیمارستان بزرگ دزفول شکسته شد.
رکورد جراحی شکاف لب و کام جهان در دزفول شکسته شد

رئیس موسسه ملی مرهم شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه فعالیت گروه پزشکی این موسسه در بیمارستان بزرگ شهرستان دزفول گفت: این اتفاق تاریخی و عجیب در حالی در دزفول اتفاق افتاد که اعضای این موسسه تصور آن را هم نداشتند.
عبدالجلیل کلانتر هرمزی افزود: این موسسه بیش از 200 نفر عضو داوطلب دارد که نه تنها از این موسسه بلکه از هیچ جای دیگری حقوق دریافت نمی کنند.
وی اظهار داشت: پزشکان برای حضور در این سفرها از چندین ماه پیش برای سفرها برنامه ریزی می کنند و با این کار نیک از دریافت حقوق صرف نظر می کنند.
وی افزود: موسسه ملی مرهم در سال 1387 با هفت نفر پزشک کار خود را آغاز کرد و اکنون بیش از 200 نفر عضو دارد؛ این موسسه سالانه 100 پزشک را برای عضویت پالایش می کند تا طبق قوانین موسسه پذیرش شوند.
کلانتر هرمزی اظهار داشت: بیش از 9 سفر از 24 سفر این موسسه به استان خوزستان انجام شده و با توجه به این سفرها تصور نمی کردیم هنوز این تعداد بیمار وجود داشته باشد.
رئیس موسسه ملی مرهم با بیان اینکه سفر به دزفول با درخواست ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول قطعی شد، افزود: سفر به دزفول شهر موشک و سنبل جهانی مقاومت افتخاری برای این موسسه بود.
وی گفت: حدود 60 نفر از پزشکان این موسسه متقاضی حضور در دزفول بودند که از بین آنها 48 نفر انتخاب و پرواز پزشکان به اهواز انجام شد و پس از آن در دزفول مستقر شدند.
کلانتر هرمزی با بیان اینکه انجام 50 عمل شکاف لب خوراک یکسال دانشگاه علوم پزشکی تهران است، افزود: بیماران نیمه شب توسط پزشکان ویزیت شدند و نخستین عمل جراحی ساعت 7:30 صبح توسط قوی ترین گروه جراحی پلاستیک جهان در بیمارستان بزرگ دزفول بصورت 100 درصد رایگان انجام شد.
وی با بیان اینکه امروز رکورد این موسسه توسط خودشان شکسته شد، گفت: رقیب ما گروه خنده است که سالانه 500 میلیون دلار از هواپیمایی امارات دریافت می کند.
وی ضمن تشکر از میهمان نوازی دزفولی ها اظهار داشت: طی این 2 روز سه رکورد ثبت شد، انجام 65 عمل در یک روز، انجام 60 عمل در روز بعد و انجام 125 عمل در 2 روز متوالی رکورد این موسسه است.
کلانتر هرمزی با بیان اینکه آخرین رکورد جهانی این موسسه مربوط به انجام 62 جراحی شکاف لب وکام در ایلام بوده است، افزود: بیماران جراحی شده در دزفول از 40 شهر بودند.
نایب رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم نیز در حاشیه آئین اختتامیه فعالیت این گروه در بیمارستان بزرگ دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: سفر به دزفول بیست و چهارمین سفر این گروه پزشکی است که با هماهنگی قبلی به مناطق محروم انجام شده است.
رحمت الله حافظی با بیان اینکه 2 گروه از بیماران در این سفر مدنظر بودند، افزود: یک گروه از این افراد، دارای شکاف کام و لب بودند که به دلیل نداشتن بضاعت مالی، عمل جراحی آنها در مقطع زمانی زیر یکسال انجام نشده بود.
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار داشت: گروه دوم بیمارانی با مشکلات اسکلتی، عضلانی و مفاصل بودند که توسط متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی مورد مداوا و درمان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه سفر به دزفول سفری کوتاه ولی پربار بود، افزود: چهار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، 2 نفر دستیار این رشته و یک پزشک عمومی در مجموعه تیم توانبخشی ما حضور دارند که کار خدمت رسانی به بیماران را با هماهنگی قبلی با کمیته امداد، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش انجام دادند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و شهید بهشتی بیان کرد: این تیم پزشکی در مدت 2 روز از صبح تا شب به انجام عمل جراحی و ویزیت بیماران پرداختند.
وی با بیان اینکه اغلب بیماران این گروه از ناحیه کمر و زانو مشکل داشتند، گفت: برخی از این بیماران از بدو تولد دچار مشکل شده بودند که مورد مداوا قرار گرفتند.
حافظی افزود: برای مواردی که نیاز بود نوار عصب و عضله گرفته شد و براساس تشخیص، درمان ادامه پیدا کرد و برخی از آنها نیز نیاز به آزمایش داشتند که آزمایش ها انجام شد و جراحی ها براساس جواب این آزمایشات و تست های پاراکلینیکی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: برخی بیماران نیز نیاز به اعزام به تهران داشتند که محل اسکان، تغذیه و مراحل درمان این افراد در تهران نیز به صورت کاملا رایگان تامین خواهد شد.
این عضو موسسه مرهم اظهار داشت: برای نخستین بار تمام مراحل ثبت نام بیماران و ویزیت به صورت الکترونیک انجام شد و بیماران قابلیت پیگیری داشتند.
وی افزود: درمجموع 298 ویزیت، 37 نوار عصب و عضله، 31 مورد تزریق داخل مفصلی و 106 مورد آموزش ورزش های لازم به بیماران در این سفر انجام شد.
حافظی سفر به دزفول را سفری بسیار خوب دانست و گفت: خدمت به مردم مقاوم و ایثارگر دزفول توفیقی بود که نصیب گروه مرهم شد و امیدواریم شرایط برای انجام سفرهای مشابه در سایر نقاط محروم نیز فراهم شود.
وی با بیان اینکه حدود 15 بیمار برای مراجعه به تهران ثبت نام شده اند، افزود: بیمارستان بزرگ دزفول براساس ظرفیت های خود، فضا و اتاق عمل را در اختیار این تیم پزشکی قرار داد که این همکاری منجر به ثبت رکوردی جهانی شد.
وی افزود: در سفر قبلی که در ایلام انجام شد با توجه به اینکه مدت زمان سفر طولانی تر بود حدود 950 ویزیت انجام شده بود ولی سفر دزفول 2 روزه بود که در این مدت کم اقدامات گسترده ای انجام شد.
حسین محمدی متخصص توانبخشی موسسه ملی مرهم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این دومین سفری بود که من در گروه مرهم به مردم محروم خدمت کردم.
وی افزود: حوزه کاری من ویزیت بیمارانی بود که دچار بیماری هایی مانند اسکلت عضلانی، گردن درد، کمر درد، شانه درد، درد زانو و معلولان و افراد فلج نخاعی و غیره بود.
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار داشت: این تیم پزشکی علاوه بر ویزیت بیماران، تزریق داخل مفصلی، نوار عصب عضله، تصویربرداری مانند ام آر آی و سایر اقدامات انجام دادند.
وی ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای انجام این خدمات گفت: اگر هماهنگی بهتری انجام می شد افراد بیشتری ویزیت می شدند.
احمد اقبالی زارج متخصص بیهوشی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیهوشی بیماران شکاف کام به ویژه اطفال نسبت به بیماران معمولی دشوارتر است.
وی افزود: این بیماران در شهرستان ها به ندرت تحت بیهوشی قرار می گیرند و بیشتر برای این کار به مراکز دارای متخصص بیهوشی اطفال شهرهای بزرگی نظیر تهران و شیراز مراجعه می کنند.
اقبالی اظهار داشت: همراه با تیم مرهم به شهرستان دزفول سفر کرده ایم تا مردم راحت تر و با هزینه کمتر بتوانند این عمل را انجام دهند.
وی با بیان اینکه رکورد انجام بیشترین عمل جراحی در یک روز در این سفر شکسته شد، افزود: روز اول 65 عمل و در روز دوم 60 عمل برای بیماران شکاف لب و کام انجام شد که تاکنون این چنین آماری در سفر به مناطق محروم نداشته ایم.
این متخصص بیهوشی اطفال گفت: این عمل ها هزینه های بالایی به میزان 100 تا 200 میلیون ریال دارند که اکنون حتی یک ریال هم از بیماران گرفته نشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فردی از بیماران برای انجام عمل ها به تهران ارجاع شد یا خیر، گفت: همه عمل ها در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد.
اقبالی افزود: بیمارستان گنجویان بیمارستان خوبی بود و مسئولان همکاری خیلی خوبی با تیم ما داشتند.
حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز ثبت چنین رکوردی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب را تبریک گفت واظهار داشت: ارزش این ایثارگری پزشکان غیرقابل توصیف است.
یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: جامعه پزشکی در تمام نقاط دنیا با پول دوستی شناخته می شود ولی این جراحی های کاملا رایگان موسسه مرهم در مناطق محروم خلاف این موضوع را ثابت کرد.
وی با اشاره به اقدامات جهادی پزشکان در جنگ افزود: زمانی که جامعه از فشار اقتصادی رنج می برد برخی افراد برای خدمت به هموطنان دست از درآمدزایی کشیده و به دزفول آمدند که قابل تقدیر است.
پریدار با بیان اینکه 400 نفر در دزفول با مشکلات شکاف لب و کام وجود داشتند، اظهار داشت: چهره واقعی پزشکان با این اقدام نشان داده شد که نشر این فرهنگ بسیار ضروری است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزندکوروش
|
ROMANIA
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
خداقوت
:
:
:
آخرین اخبار