تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۷۸۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصمیم جدید دولت برای تنظیم بازار گوشت/دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت یخی
یک مقام مسئول در وزارت صنعت از تصمیم جدید دولت برای تنظیم بازار گوشت خبر داد.
 مهدی صادقی نیارکی در حاشیه همایش تجلیل­ ­از فعالان صنایع غذایی در جمع خبرنگاران گفت: با تصمیم جدید دولت، ثبت سفارش واردات گوشت منجمد با دلار 4200 تومانی، برای تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی آزاد شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با تصمیم دولت و ­هماهنگی با انجمن فرآورده‌های گوشتی، تصمیم بر این گرفته که اجازه ثبت سفارش واردات گوشت منجمد برای صنعت را صادر کند­که هم اکنون چند محموله نیز وارد کشور شده است.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: البته شرکت‌ها باید بر روی تامین ریالی مبالغ مورد نیاز برای ثبت سفارش نیز چاره اندیشی کنند؛ اما به هر حال وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته تا علاوه بر صدور اجازه ثبت سفارش واردات، بخشی از گوشت در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام را به صنایع اختصاص دهد.

وی افزود: در کنار این، صنایع فرآورده‌های گوشتی می‌توانند نسبت به ثبت سفارش گوشت مورد نیاز خود راسا اقدام کرده ­­و از دولت دلار 4200 تومانی دریافت کنند.

صادقی نیارکی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در مرحله تخصیص ارز و تنظیم بازار محصولات دامی، اقدامات مناسبی انجام داده است تا قیمت تعدیل شود که به نظر می‌رسد در­ روز‌های آینده، اثر خود را در بازار به جای خواهد گذاشت.

وی افزود: از جمله این تمهیدات، ​واردات لاشه گوسفند است تا بتوان با افزایش ­عرضه، ­ تقاضا را هم کنترل کرد.

صادقی نیارکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معادل 130 میلیون نفر ارز دولتی به منظور واردات کالا‌های اساسی تخصیص داده شده؛ اما کالا به بازار کشور وارد نشده است، گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم و باید وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات در این حوزه توضیحات لازم را ارائه دهند؛ اما بر اساس گروه‌های کالایی، هر بخش مسئول کار خود است ­­­که بر این اساس، کالای اساسی مربوط به وزارت جهاد، دارو و تجهیزات پزشکی مربوط به وزارت بهداشت و کالا‌های صنعتی نیز از سوی وزارت صنعت ثبت سفارش می‌شود.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار