تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۷۸۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاکسازی 18 روستای مرزی شلمچه از مواد منفجره ضروری است
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: پاکسازی مجدد مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی در 18 روستای شلمچه ضروری است.
  کوروش مودت عصر چهارشنبه در نشست با فعالان اجتماعی و فضای مجازی در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: در حال حاضر 18 روستای مسیرشلمچه از نهر خین شلمچه تا مرز بدون سکنه است و نیاز است فعالیت کشاورزی و دامداری در این روستاها از سر گرفته شود.
وی گفت: پاکسازی اراضی از مواد منفجره باقی مانده از جنگ تحمیلی به عمق یک متر انجام شده اما به گفته کارشناسان وزارت کشور برخی از جاها پاکسازی به عمق یک متر امن نیست و نمی توان اطمینان حاصل کرد.
مودت افزود: با توجه به اجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شلمچه با پاکسازی زمین های محل اجرای این طرح باید زمینه کشاورزی اهالی منطقه را فراهم کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر در ادامه جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاران را از راهکارهای رفع مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: به رغم اینکه دولت هزینه زیادی در این شهرستان انجام داده اما انتظار مردم بیش از این بوده و باید برای جلب سرمایه گذار بخش خصوصی و مشارکت خیرین تلاش کنیم.
مودت افزود: خرمشهر در زمینه تجارت و دریانوردی مشکلاتی دارد و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت شهرستان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرد.
وی کاهش صادرات کالا از مرز شلمچه را یادآور شد و گفت: صادرات کالا از مرز شلمچه نسبت به گذشته کاهش چشم گیری داشته است به گونه ای که در6ماه گذشته تردد روزانه کامیون ها بین 500 تا 600 دستگاه بوده اما الان به دلیل اعمال سیاست های سخت گیرانها در داخل و خارج به 100 دستگاه در روز کاهش یافته است.
مودت گفت: به منظور رفع مشکل کاهش صادرات کالا از مرز شلمچه تشکیل یک کارگروه اشتغال برای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفت.
وی همچنین از پی گیری تشکیل سامانه سوخت شناورها در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: در خرمشهر به دلیل اینکه گمرک آن ملوانی نیست سامانه سوخت شناورها در این بندر فعال نیست در این راستا پی گیری ها و مکاتباتی با تهران انجام شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: اگر این سامانه سوخت راه اندازی شود حداقل 200 شناور زیر 500 تنی خرمشهر فعال شده و حداقل یکهزار و 200 نفر مشغول به کار می شوند.
مودت با اشاره به نرخ بیکاری در خرمشهر گفت: در بخش روستایی و فراگیر خرمشهر اقدامات خوبی در راستای کار آفرینی انجام شده است.
وی از فعالان اجتماعی خواست، ضمن شناسایی چالش ها، راهکارهای مناسب برای برون رفت از مسایل و مشکلات را پیشنهاد دهند.
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر به چالش های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند باید حرمت افراد را حفظ کنند ضمن اینکه از خبرنگاران انتظار می رود منصفانه نگاه نقادانه ای به مسایل داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید برای برطرف کردن ضعف ها از ظرفیت بزرگان، شیوخ و معتمدین استفاده کنیم، گفت: یکی از نگرانی های مردم خرمشهر رسم غلط تیراندازی در مراسم است که در این راستا علاوه بر بزرگان و معتمدین ، فعالان اجتماعی نیز وظیفه هدایت مردم و فرهنگ سازی دارند.
وی در ادامه گفت: با توجه به وجود مشکلات زیرساختی در سطح شهر مردم مطالباتی در این خصوص دارند برخی از اماکن در خرمشهر رها شده اند که در صورت تامین امنیت نسبی و پایدار و کاهش جرایم باید پایش تصویری در کوچه و خیابان های خرمشهر داشته باشیم.
مودت افزود: باید اماکن مسکونی و تجاری در خرمشهر مجهز به دوربین شوند و شهرداری برای صدور مجوز پایان کار واحدهای مسکونی و تجاری را ملزم به نصب دوربین کند.
وی در بخش دیگری به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه های دهه فجر امسال باید به صورت ویژه و فراگیرتر اجرا شود و از برگزاری برنامه های کلیشه ای جلوگیری شود.
مودت بر ایجاد بستر مناسب برای حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال با سالهای گذشته متفاوت و امید است با همت همه فعالان اجتماعی ، نخبگان، اندیشمندان، علما و نیروهای آموزش و پرورش، دانشگاهها، اصناف شاهد حضور پرشور مردم در این راهپیمایی باشیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار