تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۷۸۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چنگلوایی: سیل حدود 250 میلیارد تومان به اراضی کشاورزی خوزستان خسارت زد
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان اینکه در سیلاب اخیر خوزستان بالغ بر 33 هزار هکتار از مزارع استان به زیر آب رفت، گفت: تاکنون بر اساس برآوردهای انجام گرفته، حدود 250 میلیارد تومان خسارت به اراضی کشاورزی استان در اثر سیلاب خسارت وارد شده است.
چنگلوایی: سیل حدود 250 میلیارد تومان به اراضی کشاورزی خوزستان خسارت زد
کیخسرو چنگلوایی امروز 14 بهمن ماه در نشستی که با موضوع بررسی خسارت های وارد شده در اثر سیلاب اخیر استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که تا کنون در بحث خسارت های وارد شده به مزارع کشاورزی استان در بحث سیلاب برآورد شده، بالغ بر 33 هزار هکتار از مزارع گندم و سایر محصولات زراعی است که ممکن است با فروکش کردن آب از مزارع شاهد کاهش میزان سطوح آن باشیم.

وی با اشاره به برآورد ریالی خسارات وارده در اثر سیلاب به مزارع استان، افزود: بر اساس برآوردهای انجام گرفته، حدود 250 میلیارد تومان خسارت به اراضی استان در اثر سیلاب وارد شده است. این اراضی در سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شده اند و پس از گذشت بیش از 5 یا 6 روز از وقوع سیلاب ها همچنان زیر آب مانده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در این سیلاب در کنار سایر دستگاه های اجرایی مانند استانداری، فرمانداری، سپاه، ارتش و... در بحث مدیریت شرایط در شهرستان ها اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و تلاش کرده است تا میزان خسارت به کمترین میزان کاهش پیدا کند.

چنگلوایی ادامه داد: در این زمینه 40 دستگاه ماشین آلات سنگین توسط نیروهای سازمان جهاد کشاورزی در کمک به حل مشکل سیلاب مناطق سیل زده به کار گرفته شده است. همچنین تا کنون بیش از 5 هزار و 400 تن علوفه رایگان در میان دامدارانی که مراتع آن ها به زیر آب رفته، توزیع شده است. این خدمات و همکاری ها تا بازگشت شرایط به شرایط نرمال ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امیدواریم شرایطی که اکنون در برخی از شهرستان های استان و به ویژه در شهرستان های هویزه و دشت آزادگان با آن مواجه هستیم، در روزهای آینده بهبود پیدا کند و مردم شاهد کمترین خسارات در اثر وقوع سیلاب در خوزستان باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به دغدغه وزیر جهاد کشاورزی در بحث کمک به کشاورزان ادامه داد: در مجموعه جهاد کشاورزی حساسیت بسیار ویژه ای در بحث کمک به کشاورزان و وارد شدن کمترین خسارت به آن ها وجود دارد. در این زمینه آقای حجتی به مسولان دستور داده است تا در منطقه حضور یافته و نظرات آن ها را جمع بندی و در نهایت به مرکز انعکاس کنند.

چنگلوایی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در زمینه وقوع این سیلاب در خوزستان، تا حد امکان خسارات وارده به کشاورزان را جبران کنیم و با راهکارهایی که برای حل مشکلات ارائه می شود، شاهد باز شدن گره ای از مشکلات کشاورزان خوزستانی باشیم.

وی عنوان کرد: باید طرح جامع ساماندهی سیل بندها، انهار و زهکش های استان تدوین شود تا در زمان وقوع حوادث این چنینی شاهد وارد شدن خسارت به بخش های مختلف استان نباشیم. این طرح باید در استان مطالعه و بر اساس آن نقاط آسیب پذیر استان شناسایی و با تامین اعتبار نسبت به اقدامات اساسی برای مرتفع کردن این نقاط ضعف در استان تلاش شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه چند سالی است که رودخانه های استان لایروبی نشده اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از ظرفیت رودخانه برای گذر آب گرفته شده است زیرا در طول این چند سال اخیر رودخانه ها لایروبی نشده اند و اکنون جریانی کمتر از جریان استاندارد در رودخانه ها وجود دارد  و این مساله استان را با مشکل مواجه کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار