تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۷۸۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جراحی رایگان تا ریشه کنی شکاف لب و کام در ایران ادامه دارد
یک متخصص بیهوشی و عضو موسسه مرهم گفت: جراحی های رایگان موسسه ملی مرهم تا ریشه کنی شکاف لب و کام در کشور ادامه دارد تا هیچ بیمار نیازمندی به دلیل ناتوانی مالی از این بیماری رنج نبرد.
  فرهاد کلانتری یکی از اعضای موسسه مرهم و رئیس بهداشت و درمان شرکت نفت جنوب روز دوشنبه افزود: این موسسه به دستور دکتر کلانتر هرمزی رئیس موسسه مرهم هیچ مبلغی حتی فارنشیز برای انجام جراحی ها از بیماران نیازمند دریافت نمی کند.
وی رایگان بودن جراحی های این موسسه را یکی از شروط آن دانست و گفت: ابزار و امکانات موردنیاز پزشکان برای جراحی پلاستیک در مناطق محروم در برخی موارد توسط موسسه مرهم تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد تا جراحی ها بدون مشکل انجام شوند.
این پزشک متخصص بیهوشی افزود: بیهوشی کودکان با بیهوشی بزرگسالان متفاوت است و باید افراد دارای تجربه کافی، در این حوزه ورود کنند به همین منظور سه نفر از همکاران باتجربه در زمینه بیهوشی با موسسه مرهم همکاری دارند.
کلانتری به دیگر پزشکان توصیه کرد بیماران نیازمند را دریابند و در ماه چند روز را به ویزیت و درمان این بیماران اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه تعداد پزشکان نیکوکار در سطح کشور بسیار زیاد است و همکاری های خوبی با گروه های بسیجی و جهادی دارند، افزود: لازم است این پزشکان مانند موسسه مرهم به شکل تخصصی تر به موضوع درمان و جراحی های رایگان بیماران نیازمند ورود کنند تا نیاز به این نوع جراحی های پلاستیک برطرف شود.
این عضو موسسه ملی مرهم گفت: امید است با حرکت جهادی پزشکان در سراسر کشور، دسترسی به خدمات درمانی در مناطق محروم تسهیل شود تا فردی مجبور نباشد برای درمان اقدام به فروش اموال خود کند.
این پزشک نیکوکار افزود: کارهای زیادی در تمام حوزه های پزشکی از پیشگیری تا درمان وجود دارد که پزشکان نیکوکار می توانند مطابق با رشته های تخصصی خود ورود کنند.

** ایران یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در پزشکی است
این پزشک متخصص بیهوشی با بیان اینکه ایران از نظر پیشرفت های علمی در زمره پیشرفته ترین کشورهای دنیا است، گفت: ممکن است از نظر تکنولوژی پزشکی کمبودهایی وجود داشته باشد ولی در علم پزشکی هیچ کمبودی در کشور نیست.
وی با تقدیر از تلاش دانشمندان علوم پزشکی ایران که با ماندن در کشور به مردم خدمت می کنند، افزود: این پزشکان با دیگر پزشکان مطرح دنیا نیز در ارتباط هستند و از تجربیات آنها استفاده می کنند.
موسسه ملی مرهم در سال 1387 با هفت نفر پزشک کار خود را آغاز کرد و اکنون بیش از 200 نفر عضو دارد؛ این پزشکان نه تنها از این موسسه بلکه از هیچ جای دیگری حقوق دریافت نمی کنند.
در بیست و چهارمین سفر این موسسه به مناطق محروم، رکورد جراحی خیریه شکاف لب و کام جهان با انجام 125 عمل در 2 روز، در بیمارستان بزرگ دزفول شکسته شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
باسلام احترام بنده این پیام ریشه کنی لب و کام را خوندم وخیلی خوشحال شدم بنده یه خواهر زاده دارم شکاف لب و کام ارده پدرش معلول و توان مالی ندارد از شما خواهش میکنم اینو برام معرفی کنید تا خواهر عزیزم و شوهرش از این مشکل راحت بشن
:
:
:
آخرین اخبار