تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۷۸۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز به تقویت زیرساخت های خوزستان برای مبارزه با قاچاق داریم
 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان گفت: زیرساخت های مرزی و گمرکی استان باید برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا به روز سانی و تقویت شود تا بتوان به صورت اصولی با این معضل اجتماعی و اقتصادی مبارزه کرد.
  رضا نجاتی روز سه شنبه در نشست توجیهی ـ آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ستاد نظارت گمرکات خوزستان افزود: ابعاد و شرایط قاچاق نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور تغییر کرده که از آن جمله می توان به تغییر شرایط حمل کالای قاچاق از سوی قاچاقچیان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امروزه پدیده قاچاق کالا و ارز یکی از مهمترین موضوع ها و به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است افزود:به طور قطع تداوم قاچاق کالا تاثیر مستقیمی در برهم خوردن اشتغال و تولید ملی خواهد داشت و پیامدهای جبران ناپذیری بر نیروی کار و واحدهای صنعتی می گذارد.
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان مبارزه بدون ملاحظه و مماشات با پدیده ضدتولید قاچاق یک عزم ملی توام با تقویت ساختارهای فرهنگی می طلبد افزود: آموزش و تقویت باورهای ملی می تواند راه و نقشه سیاست های کاری در حوزه مبارزه با قاچاق باشد.
نجاتی با بیان اینکه خوزستان با بنادر و شهرهای مرزی با بیش از 600 کیلومتر مرز یک استان راهبردی و مهم در حوزه قاچاق کالا است افزود: در خوزستان با داشتن مرزهای آبی ، خاکی ، آبراهی و بنادر ، نیازمند آموزش ها و آمادگی های لازم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان ادامه داد: با توجه به این شرایط باید دستورالعمل های موجود را تغییر داد و به فراخور آن باید امکانات فنی پایانه های مرزی و مجموعه مرزبانی نیز به روزرسانی و تقویت شود.
نجاتی تاکید کرد: باید فرهنگ سازی و پیشگیری از قاچاق کالا و تقویت اقتصاد محلی را در مناطق مرزی سرلوحه همه اقدام های خود قرار دهیم تا در کنار برخورد قاطع و جدی در حوزه مقابله با قاچاق کالا، به اهداف بلندمدت برای کنترل و کاهش قاچاق دست یابیم.
به گزارش ایرنا در این نشست توجیهی و آموزشی که با حضور شماری از مدیران استانی و گمرکات خوزستان ، فرمانداران، مدیران نظارتی، اقتصادی و اجرایی دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خوزستان حضور داشتند مباحث مربوط به ابعاد قاچاق و چگونگی برخورد با این معضل اقتصادی - اجتماعی در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استان خوزستان در دهه های اخیر با پدیده قاچاق کالا و سوخت به خصوص در مرزها و مناطق جنوبی و ساحلی رو به رو بوده است.
پارسال دست کم یک هزار 500 میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق دریایی و مرزی خوزستان توسط ماموران مرزبانی خوزستان کشف شده است.
این میزان کالای قاچاق مکشوفه بدون احتساب کالاهای قاچاقی است که توسط نیروهای انتظامی در شهرهای خوزستان کشف و توقیف شده است.
مسئولیت رسیدگی قضایی به پرونده های قاچاق کالا و ارز برعهده تعزیرات حکومتی خوزستان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار