تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۷۸۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بهانه واگذاری میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر؛
انگیزه کشی در قهرمانان وزنه برداری خوزستان
میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر از استان خوزستان به استان تهران منتقل شد. در حالی که قرار بود پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر اسفندماه در شهر اهواز برگزار شود با تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان، خوزستان از برگزاری این رقابت‌ها کنار کشید.

با تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان، خوزستان از برگزاری میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر کنار کشید.

 میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر از استان خوزستان به استان تهران منتقل شد. در حالی که قرار بود پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر اسفندماه در شهر اهواز برگزار شود با تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان، خوزستان از برگزاری این رقابت‌ها کنار کشید.

مسابقات جام فجر امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به اینکه گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می شود برگزاری آنها می توانست در ارتقای سطح وزنه برداری خوزستان کمک شایانی کند.

وزنه برداری استان پس از چند سال افت، مدتی است با حضور استعدادهای جدید روند حرکتی صعودی خود را آغاز کرده است. جوانانی که برای کسب اعتماد به نفس و به دست آوردن روحیه لازم به حضور در مسابقات مختلف و به خصوص بین المللی نیاز شدیدی دارند و برگزاری رقابت های جام فجر می توانست در کسب این مهم نقشی حیاتی ایفای کند.

گزینشی بودن مسابقات وزنه برداری جام فجر برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باعث می شد که کشورهای مختلف بهترین نفرات خود را روانه شهر اهواز کنند و همین مسئله بر کیفیت مسابقات و رقابت‌ها اضافه می کرد. تیم منتخب وزنه برداری خوزستان که از نفرات جوان تشکیل شده بود از سه ماه گذشته تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در مسابقات جام فجر آغاز کردند و برگزار نشدن این رقابت‌ها در اهواز، باعث شد که دیگر آنها امکان حضور در این پیکارها نداشته باشند و همین مسئله بزرگترین ضربه روحی را به آنها وارد خواهد کرد.

میزبانی مسابقات گزینشی المپیک می توانست بر نام و اعتبار ورزش خوزستان بسیار اضافه کند. موضوعی که شاید دیگر برای استان خوزستان امکان آن به وجود نیاید. میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر در حالی به علت مشکلات مالی در خوزستان، برگزار نخواهد شد که مسئولان ارشد استان می توانستند با کمی تدبیر بهتر این رقابت‌ها را به خوبی برگزار کنند.

در حالی صحبت از مشکلات مالی برای میزبانی جام فجر صورت می گیرد که پس از برگزاری کشتی فرنگی جام تختی در شهرستان اندیمشک، اداره کل ورزش و جوانان استان درخواست میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را به فدراسیون کشتی کشور ارائه کرده است.

به راستی برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی و جام تختی چه کمکی به ارتقای سطح کشتی خوزستان می کند؟ اینکه کشتی فرنگی استان یکی از قطب‌های اصلی این رشته ورزشی است حرفی صحیح و اصولی است اما آیا برگزاری این دسته از مسابقات کمکی به ارتقای فنی فرنگی کاران خوزستان می کند.

کشتی گیران استان همیشه جزو نفرات اصلی تیم‌های ملی کشورمان در تمامی رده های سنی هستند و همواره در مسابقات مختلف بین المللی حضور دارند و به خوبی تجربه به دست می آورد. پس چه خوب بود با کمی اولویت بندی و برنامه ریزی بهتر به جای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی، شرایط میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر را فراهم می کردیم. مسئله ای که درآینده افسوس آن را خواهیم خورد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار