تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۷۸۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزمون اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار خوزستان برگزار شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از برگزاری آزمون طرح اعطای بورس تحصیلی جوانه برای دانش آموزان مستعد مناطق روستایی، کم برخوردار و شبانه‌روزی در مقطع متوسطه اول خبر داد.  

محمدصادق کریمی کیا از برگزاری آزمون طرح اعطای بورس تحصیلی جوانه برای دانش آموزان مستعد مناطق روستایی، کم برخوردار و شبانه‌روزی در مقطع متوسطه اول خبر داد.

وی با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال طرح بورس تحصیلی جوانه یکی از طرح‌های چهارگانه آموزشی استانداری خوزستان است که برای بیش از ۱۱۹ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول در سراسر استان برگزار و بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت سرمایه اجتماعی، ایجاد انگیزه، شوق و تحرک تحصیلی برای دانش آموزان مستعد و منتخب مناطق روستایی و محروم در استان اعلام کرد و گفت: پس از اعلام نتایج توسط آموزش‌وپرورش استان، از سوی استانداری به یک هزار دانش‌آموز منتخب هدیه ۱۰ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به حضور بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک در استان گفت: در تلاش هستیم با همکاری و کمک این صنایع، تعداد دانش آموزان منتخب و برگزیده را افزایش دهیم.

 شاخص انتخاب دانش آموزان هدف، ترکیبی از نمره آزمون و نمره معدل نیم سال اول است؛ معدل ۱۷ در نیم سال اول و نداشتن نمره کمتر از ۱۵ از ملاک‌های انتخاب دانش‌آموزان برای حضور در این آزمون است.

محتوای سنجش از دروس ریاضی، علوم تجربی، عربی، ادبیات فارسی، زبان خارجه، معارف اسلام و قرآن و علوم اجتماعی در قالب ۷۰ سؤال طراحی و اجرا شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار