تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت جایگاه بنزین در خوزستان به حد اشباع رسیده است
 مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: ساخت جایگاه بنزین در خوزستان به حد اشباع رسیده ولی با این وجود هر جا که به ساخت جایگاه جدید نیاز باشد مجوز ساخت و بهره برداری از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی صادر می شود.
 
  نعمت اله نجفی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از جایگاه بنزین کوی جواهری اهواز به همه متقاضیانی که مایل هستند در خوزستان جایگاه بنزین بسازند توصیه کرد سود و زیان این کار را در نظر بگیرند تا در آینده متضرر نشوند.
وی گفت: برخی تصور می کنند خوزستان استان نفتی است و با سرمایه گذاری در آن می توان به پول کلان رسید ولی در عمل چنین نیست.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی به ازای فروش هر لیتر بنزین 10هزار ریالی ، 500 ریال به عنوان حق العمل یا کارمزد به جایگاه دار پرداخت می کند و در کل کشور این میزان ثابت است افزود: جایگاه دار باید بتواند با میزان کارمزدی که از فروش بنزین دریافت می کند همه هزینه کارگری ، سرمایه ای و جانبی را پرداخت کند و در نهایت خود به سود مناسب و عادلانه برسد.

** روزانه 600هزار لیتر بنزین یورو چهار در اهواز توزیع می شود
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: روزانه 1.7میلیون لیتر بنزین در کلانشهر اهواز مصرف می شود که از این میزان 600میلیون لیتر آن بنزین یورو چهار است که این نوع بنزین از پالایشگاه شازند اراک با تانکر تامین می شود.
نجفی میزان مصرف روزانه نفت گاز ( گازوییل) در محدوده عملیاتی این شرکت را 4.2 میلیون لیتر و بنزین 3.6میلیون لیتر بیان کرد و افزود: در تابستان و فصل مسافرت ها میزان مصرف سوخت افزایش می یابد.

** 160 جایگاه سوخت در منطقه اهواز فعال هستند
وی گفت: هم اکنون 160 جایگاه عرضه سوخت در محدوده شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز فعال است که از این تعداد 44 جایگاه 2 منظوره است.
وی با بیان اینکه 78جایگاه گاز سی ان جی نیز در سطح حوزه عملیاتی این شرکت در شمال ، شمال شرق ، مرکز و غرب و جنوب شرق خوزستان فعال هستند افزود: 41 جایگاه سوخت در نقاط مختلف خوزستان در حال ساخت است و برای 18جایگاه دیگر موافقت اصولی صادر شده است.
نجفی با بیان اینکه جایگاه داری شغل پردرآمدی نیست به علاقه مندانی که مایل هستند در این زمینه سرمایه گذاری کنند توصیه کرد با مطالعه و کار کارشناسی اقدام به ساخت جایگاه کنند.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) بر کار جایگاه های سوخت و رعایت استانداردها ، نظارت عالی و مستمر دارد گفت:همه جایگاه های سوخت توسط در اختیار بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا برای ساخت و نصب تجهیزات این جایگاه با 60 نازل 220میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح آن 22 فرصت شغلی مستقیم فراهم شده است.
این جایگاه ، نخستین جایگاه عرضه سوخت در جنوب غرب کشور است که با تجهیزات جدید موسوم به طرح 'کهاب' 50درصد میزان بخار بنزین در هوای گرم خوزستان را در یک فرایند فیزیکی به بنزین تبدیل می کند که این خود از هدر رفت بنزین به عنوان سرمایه ملی و آلودگی زیست محیطی جلوگیری می کند.
این جایگاه یکصد و شصتمین جایگاه سوخت در محدوده شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) است که در آیینی با حضور شماری از مسئولان استان و امام جمعه موقت اهواز به بهره برداری رسید.
خوزستان تنها استانی است که دو شرکت مستقل پخش فرآورده های نفتی در اهواز و آبادان دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار