تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۷۸۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرملی مقابله با پدیده گرد و غبار:
فعالیت شتابزده در حوزه ریزگردها کافی است
 مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: فعالیت در حوزه مقابله با ریزگرد باید به صورت کارشناسی انجام شود؛ فعالیت شتابزده در این حوزه کافی است.

  علی محمد طهماسبی بیرگانی ظهر امروز در کارگروه مقابله با گرد و غبار که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: امیدوار هستیم تلاش های صورت گرفته در این کارگروه باعث افزایش کیفیت زندگی مردم و سلامتشان در استان شود. خوشبختانه در سال جاری بارندگی های بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفت اما یادمان باشد وقوع پدیده ریزگردها پس از بارش باران ها و در فصل تابستان تشدید می شود. مسئولان استانی گمان نبرند که پس از چنین بارش هایی با پدیده گرد و غبار مواجه نمی شویم.

وی افزود: به طور حتم در اردیبهشت ماه سال جاری که هوا رو به گرمی می رود و آب های سطحی تبخیر می شوند باید منتظر گرد و غبار باشیم.

طهماسبی بیرگانی با انتقاد از اعضای کارگروه مقابله با ریزگردها در استان گفت: متاسفانه روحیه فعالیت جمعی و پاسخگویی به مراجع در استان وجود ندارد.  اعتبار بسیار خوبی برای این کارگروه در نظر گرفته شده و تنها سالی است که این اعتبار به صورت کارشناسی شده هزینه می شود. این اعتبار باید در استان خوزستان و تنها برای مبحث ریزگردها هزینه شود.

وی تصریح کرد: برخی از اعضای کارگروه مقابله با ریزگرد حتی به نامه هایی که برایشان ارسال می شود پاسخ نمی دهند و نسبت به این کارگروه بی توجه هستند.

طهماسبی بیرگانی با بیان اینکه فعالیت شتابزده در حوزه ریزگرد کافی است گفت: مسئولان باید برنامه ها و مصوبه های این کارگروه را به سر انجام برسانند. فعالیت در این خصوص نباید در وسط راه رها شود.

مدیرملی مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا برنامه های طرح جامع مقابله با ریزگرد سریع تر اصلاح و سپس تایید شود تا بر اساس این برنامه به پیش برویم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار