تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای :
80 میلیارد ریال برای رفع خسارت راه های خوزستان ابلاغ شد
 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ابلاغ 80 میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم جاده های آسیب دیده در اثر سیلاب و بارشهای اخیر خوزستان صادر شده است که ظرف 2 تا سه ماه آینده بازسازی می شوند.
 
عبدالهاشم حسن نیا چهارشنبه درحاشیه بازدید از محور اهواز - سوسنگرد ( البو عفری - بامدژ ) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گام اول تجهیز ماشین الات راهداری در مناطق شمالی که تحت تاثیر بارندگی های فصلی هستند در اولویت است .
وی ادامه داد : احداث پلهای جدید با ظرفیت دبی بالای آب بخشی از مشکلات جاده ای و ترافیک جاده ای را بر طرف خواهد کرد که در برنامه کاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است .
وی با اشاره به بهبود کمی و کیفی محورهای مواصلاتی استان گفت: همچنین تلاش داریم با نصب دوربین های کنترل سرعت ، علایم راهنمایی و رانندگی ، نصب گارد ریل و نیوجرسی در جاده ها ، ترافیک و حوادث جاده ای را کاهش دهیم .

تردد روزانه سه هزار مسافر از پایانه های مرزی خوزستان
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد : روزانه 300 کامیون ترانزیت و سه هزار مسافر از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه به مقصد عراق تردد دارند.
حسن نیا ادامه داد : تعداد 29 پایانه حمل و نقل بار و 23 پایانه مرزی در کشور فعال است.
وی افزود : طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تعداد 740 مجتمع خدماتی - رفاهی بین‌راهی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد : تعداد 449 مجتمع خدمات رفاهی دیگر نیز در دست ساخت است تا در مجموع تعداد این فضاها به یک هزارو 189 واحد افزایش یابد .

 بارش های سنگین و افزایش رهاسازی آب از سدهای دز و کرخه باعث سیلابی شدن رودخانه ها شده است که همین امر باعث تخریب برخی راه ها و ابنیه راهداری شده است .
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده و 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی وجود دارد و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در این استان وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار