تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار هزارو 500 تن محصول صنعتی دزفول به کشورهای خارجی صادر شد
  رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: چهار هزار و 500 تن محصول صنعتی تولید دزفول از ابتدای امسال تاکنون به کشورهای خارجی صادر شده است.
 مهراب عبدالهی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در اداره صنعت، معدن و تجارت افزود: این تولیدات شامل میلگرد، خمیرمایه، قارچ و پلاستیک بودند که به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر شدند.
وی با بیان اینکه صادرات محصولات صنعتی دزفول نسبت به پارسال افزایش یافته است، گفت: ارزش صادرات این محصولات 5.5 میلیون دلار است.

** 550 پرونده تخلف صنفی در دزفول تشکیل شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهار داشت: 550 پرونده تخلف صنفی در حوزه صنعت در سال 97 تشکیل و به تعزیرات حکومتی دزفول ارسال شد.
وی با بیان اینکه سامانه 124 آماده دریافت شکایت مردمی است، افزود: طی امسال اصناف دزفول نیز در بازرسی های انجام شده افزون بر 400 پرونده تخلف صنفی تشکیل دادند.

** فقط یک مجوز فروش اینترنتی در دزفول صادر شده است
رییس اداره صنعت، معدن و تجات دزفول گفت: تاکنون فقط یک مجوز فروش اینترنتی از اتاق اصناف کشور برای دزفول صادر شده است .
وی افزود: چند واحد غیرمجاز فروش اینترنتی در دزفول فعال است که تخلف آنها در دست بررسی است.
عبدالهی درخصوص فعالیت تاکسی اینترنتی در دزفول نیز اظهار داشت: در حال حاضر اختلاف حقوقی بین شهرداری و صنعت و معدن در خصوص تاکسی های اینترنتی وجود دارد که در مرحله صدور رای دیوان عالی اداری است.
وی افزود: با توجه به اینکه اشتغالزایی زیادی در حوزه تاکسی های اینترنتی صورت گرفته مقرر شده است تا زمان اعلام رای دیوان عالی اداری برای مشخص شدن متولی این تاکسی هیچ اقدام و برخوردی صورت نگیرد.

** بازرسی واحدهای صنعتی از 15 اسفند در دزفول تشدید می شود
عبدالهی گفت: برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم هیچ مشکلی در شهرستان دزفول وجود ندارد و تعاون روستایی نیز در حال تامین میوه شب عید است.
وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف و قدرت بازار در ستاد تنظیم بازار شهرستان بررسی می شوند، افزود: بازرسی ها از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه تشدید می شوند و کیوسکی در مرکز شهر مستقر خواهد شد و قاضی تعزیرات حکومتی با حضور در این محل نسبت به صدور رای برای واحدهای متخلف اقدام خواهد کرد.

** 97 جواز تاسیس صنایع در دزفول صادر شد
عبدالهی گفت: 97 جواز تاسیس در راستای جذب سرمایه از ابتدای امسال تاکنون در دزفول صادر شده است.
وی با اشاره به صدور 44 مجوز تاسیس واحد صنعتی در دزفول افزود: امسال 14 پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال 300 نفر در دزفول صادر شده است.

** پنج طرح صنعتی در دزفول بهره برداری یا کلنگ زنی می شود
رئیس صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: فردا با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان چهار طرح صنعتی در دزفول بهره برداری و یک طرح کلنگ زنی خواهد شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح ها 250 میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال 88 نفر فراهم شده است.
عبدالهی گفت: طرح توسعه شرکت ستون ساز در شهر حمزه یکی از این طرح هاست که تیره بتنی گرد تولید می کند.
وی با بیان اینکه 100 میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده و برای 20 نفر اشتغالزایی شده است، افزود: نخستین شرکت تولید سرویس خواب استان خوزستان با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال و اشتغال هشت نفر از دیگر طرح هایی است که فردا در دزفول افتتاح می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول افزود: فردا با حضور مسئولان استانی و محلی، عملیات اجرایی راه اندازی شرکت زرفام پلیمر (تولید رنگ های صنعتی) با 70 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی 30 نفر آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: شرکت دانش بنیان دز پارس دینامیک نیز در مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول با سرمایه 30 میلیارد ریال و اشتغال 20 نفر بهره برداری خواهد شد.
عبدالهی با بیان اینکه این شرکت تولید ماشین آلات کشاورزی برای بسته بندی میوه جات را برعهده خواهد داشت، افزود: یک شرکت دیگر که سبد پلاستیکی تولید می کند نیز با صرف 50 میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر افتتاح خواهد شد.

** قیمت هر کیلوگرم مرغ در دزفول 136 هزار ریال شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان قیمت فروش هر کیلومرغ کشتار روز 136 هزار ریال است.
وی افزود: فروش هر کیلوگرم مرغ کشتار روز نیز توسط کشتارگاه به خرده فروشی ها 131 هزار ریال تعیین شده است.
عبدالهی اظهار داشت: فروش مرغ بیش از قیمت تعیین شده تخلف است.
پیش از این ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز را برای مصرف کننده 125 هزار ریال اعلام کرده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار