تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۷۸۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت نفت 2ماه فرصت دارد نقشه میادین نفتی اهواز را تهیه کند
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: به دستور استاندار خوزستان به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب 2 ماه مهلت داده شده تا نقشه و جانمایی میادین و جاده های نفت در اهواز را مشخص کند.
 
  امید حاجتی چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن شهید رجایی خوزستان بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یک بار برای همیشه در مهلت تعیین شده چاه ها و میادین نفتی خود را در اهواز و بعد از آن در باقی شهرستان های خوزستان مشخص کند.
وی گفت: بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در استان به دلیل نبود این نقشه و اعلام نشدن مکان چاه های نفت در استان انجام نمی گیرد که تهیه این نقشه مانع هدر رفت سرمایه گذاری در مناطقی می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: شرکت نفت باید برای توسعه و پیشرفت و ایجاد شرایط مناسب جهت زندگی مردم استان همکاری و مشارکت داشته باشد.
حاجتی افزود:شرکت نفت نباید به قیمت سخت کردن زندگی مردم فعالیت کند و اگر قرار است که خوزستان به کارگاه نفتی تبدیل شود پس حق حیات مردم خوزستان چگونه است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: فعالیت شرکت نفت در شهرستان های استان نباید باعث محرومت مردم منطقه و مهاجرت آنان از استان شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که از شرکت نفت انتظار داریم کوتاه کردن زمان استعلام درخواستی دستگاه های اجرایی و پاسخ دادن کمتر از یکماه است در غیر این صورت طرحهائی که تا یک ماه پاسخ داده نشود مصوب و اجرایی خواهند شد.
حاجتی در ادامه با اشاره به مشکل انتقال و تاسیس نمایشگاه دائمی اهواز در منطقه فولی آباد اهواز بیان کرد: شرکت نفت با تاسیس نمایشگاه دائمی در این منطقه مخالفت می کند این در حالی است که هزینه های زیادی برای تهیه و ساخت این نمایشگاه انجام شده است و باید برای جلوگیری از هدر رفت هزینه هایی که انجام گرفته است با همکاری شرکت نفت نمایشگاه در این منطقه تاسیس شود.
وی افزود: 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: با راه اندازی نمایشگاه جدید به دلیل امکانات و طراحی که انجام گرفته است در فصل تابستان هم می توان از نمایشگاه استفاده کرد.

**صیادان باگرایش به آبزی پروری حمایت می شوند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: جامعه صیادی اگر در قالب تعاونی به فعالیت آبزی پروری ورود کنند حمایت های خوبی خواهند شد زیرا شیلات یکی از بخش های تولیدی ارز آور است که باید نگاه خاصی به این حوزه برای افزایش صادرات داشت.
وی گفت: پرورش ماهی خاویار یکی از ظرفیت هایی است استان است که می توان با یک بررسی کارشناسی در صورت درآمد زایی این بخش تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه این رسته پرداخت کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: پیشنهاد اخذ مالیات از بخش کشاورزی و واحدهای تولیدی مادر و بزرگ را باید در سطح ملی اعلام کنیم تا درصد مناسبی را در این خصوص در نظر بگیرند.
حاجتی گفت: این کار در پیشرفت و توسعه استان نقش بسزایی دارد و در حال حاضر که تحریم های مختلف بر کشور اعمال شده است این کار می تواند بر رونق اقتصادی و رفاه استان و کشور کمک کند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رونق بخش کشاورزی در استان گفت: توسعه باغات هیچ گونه منع قانونی ندارد و می توان از این بخش درآمد خوبی را برای استان ایجاد کرد و لازم است جهاد کشاورزی برنامه منسجمی را برای این مهم تهیه کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: در بخش کشاورزی تحریم کمتر تاثیرگذار است و می توان با جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی و تولید تقاضا محور به رونق اقتصادی استان کمک کرد.
وی گفت: برای جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی می توان سفیران ایرانی و خارجی در کشورهای مورد هدف صادرات محصولات کشاورزی را به استان دعوت کرد و محصولات و کالاهای کشاورزی مورد نیاز این کشورها را مشخص نمود و برنامه ریزی کرد.
حاجتی افزود: متاسفانه بانک کشاورزی امسال برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی شرایطی را تعیین کرده است که به همین دلیل این تسهیلات به بانک کشاورزی تحویل داده نمی شود و از سایر بانک ها همچون بانک ملی که همواره همکاری خوبی داشته است استفاده خواهیم کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار