تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۷۸۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک میلیون نفر در سامانه کانون فرهنگی مساجد ثبت نام کردند
 معاون امور استان های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از یک میلیون نفر اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد سطح کشور در قالب 22 هزار کانون در سامانه سجا ثبت نام کرده اند.
  حسین براتی  تعداد کانون های فرهنگی هنری کشور را 24 هزار کانون عنوان کرد و گفت: از این تعداد 22 هزار کانون در سامانه سجا ثبت نام کرده که پس از طی کردن مراحل اخذ مجوز امکان قانونی خدمات دولتی برای آنها فراهم می شود.
وی با بیان اینکه کانون‌ها می‌توانند از طریق هنر یا فرهنگ‌سازی، بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند، گفت: کانون فرهنگی هنری می تواند در مسایل فرهنگی هنری و آموزشی با رشته های تخصصی در زمینه آموزشی، رقابتی، جشنواره ای و نمایشگاهی فعالیت داشته باشند.
براتی افزایش کمی کانون های فرهنگی هنری مساجد به طور اختصاصی را از اهداف راهبردی ستاد عالی کانون های فرهنگی دانست و گفت: برای ایجاد کانون های فرهنگی و خدمات رسانی باید بستر لازم فراهم شود.
معاون امور استان های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با توجه به ظرفیت و استعداد هر منطقه یک زمینه آموزشی برنامه ای تعریف شده بنا بر این به اقتضای شرایط هر مسجد جوانان و نوجوانانی که عضو هستند از ظرفیت های و علاقه مندی مشخص شدن استفاده می کنند.
براتی در ادامه به سرانه کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: با رویکرد جدید کانون های فرهنگی از شکل سرانه ای خارج شده و هر کانونی از برنامه محتوایی غنی طرح خود را وارد سامانه ستاد عالی فرهنگی و هنری مساجد کند اگر جامع باشد از خدمات و حمایت های مالی برخوردار خواهد شد.
وی اظهار داشت: بخش اعظمی از حمایت فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد توسط مشارکت های مردمی یا سایر دستگاههای فرهنگی، هنری و اداری بهره مند می شوند.
سجا'، سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد است که با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه اندازی شده و کانون‌های مساجد باید برای ثبت اطلاعات خود به سایت www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار