تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۸۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از چند طرح اقتصادی در خوزستان
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون به‌اتفاق تنی چند از مدیران ستادی این بانک از چند طرح اقتصادی در استان خوزستان بازدید کرد.

صبح روز گذشته حجت‌الله مهدیان به همراه دکتر سید راضی نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار شهرستان شوش از طرح شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی ماکیان طیور مرغ لذیذ شوش بازدید به عمل آوردند.

طرح مذکور که با مشارکت ۱۰۰ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون به‌صورت ایجادی در مرحله تکمیل نهایی و افتتاح و بهره‌برداری می‌باشد به‌عنوان یک طرح صنعتی باقابلیت ۸۰۰۰ قطعه مرغ در هر ساعت جهت کشتار و بسته‌بندی از قابلیت ایجاد اشتغال ۲۵۰ نفر در هر شیفت برخوردار است.

این طرح در بنای مفید ۴۳۰۰مترمربع شامل سالن‌های مربوط به واحد کشتار، تصفیه‌خانه آب، واحد سورتینگ، بسته‌بندی، سردخانه در قالب زنجیره ارزش از تولید به مصرف واقع‌شده است.

گفتنی است طرح مذکور. با ظرفیت و قابلیت مناسب ۸۰ هزار تنی در قالب سیلوی نگهداری گندم، حبوبات، ذرت و سورتینگ و بسته‌بندی مشغول فعالیت می‌باشد. طرح مذکور از محل رونق تولید مبلغ ۲۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش ایجاد گردیده و مقررشده حسب نیاز شرکت تعاونی در قالب حد اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی در قالب تأمین سرمایه در گردش و صدور ضمانت‌نامه و سایر موارد موردنیاز ارائه خدمات نماید. مضاف بر اینکه مقرراست به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۳۰ فقره تسهیلات اعتباری در قالب سرمایه در گردش به ۳۰ نفر از کشاورزان عضو تعاونی پرداخت نماید.

همچنین رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که در این سفر سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، قاسم توکلی مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست و کریم میرزا خانی مدیر امور شعب وی را همراهی می‌کردند از شرکت کشتارگاه صنعتی زیبا مرغ هدایت دزفول که یکی از پروژه‌های تمام مکانیزه می‌باشد با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی بالغ‌بر ۳۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار مربع و با بنای مفید ۳۴۰۰ مترمربع دارای سالن‌های تمام مکانیزه با ظرفیت ۱۰۰۰۰ قطعه در ساعت و همچنین دارای سالن‌های بارگیری، کشتار، بسته‌بندی و سردخانه باقابلیت صادرات می‌باشد، بازدید نمود. قابل‌ذکر است بانک توسعه تعاون مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی برای بهره‌برداری این طرح تصویب نموده است.

در ادامه این سفر از طرح ملی پالایشگاه پترو پارس شهرستان شوشتر با حضور مدیران بانک توسعه تعاون، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان مذکور بازدید به عمل آمد. شایان‌ذکر است طرح مذکور با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن تولید بنزین و گازوئیل و با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۳۰ نفر بزرگ‌ترین پالایشگاه بخش خصوصی کشور است که قابلیت تولید بنزین یورو ۴ آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌باشد. بانک توسعه تعاون در مشارکت این طرح ایجادی ۱۵۰ میلیارد ریال تصویب نموده است.

ضمن آنکه طرح ملی پتروشیمی پارس کیمیا کلر شوشتر نیز در این سفر استانی مورد بازدید قرار گرفت. طرح مذکور به‌عنوان یک طرح ملی در ۴۰ هکتار واقع‌شده که بانک توسعه تعاون تاکنون با پرداخت ۶۰ میلیارد ریال در ایجاد یکی از پروژه‌های پائین‌دستی تولید کلسیم کلراید ۱۵ هزار تن مشارکت نموده است.

گفتنی است مهدیان بازدید میدانی و حضور در محل اجرای طرح‌ها را یکی از راهکارهای اساسی برای درک بهتر از میزان اثربخشی تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون در جهت کمک به تولید و اشتغال یادکرد.
:
:
:
آخرین اخبار