تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت های قایقرانی خوزستان وضعیت مطلوبی ندارد
سرپرست هیات قایقرانی خوزستان گفت: زیرساخت های قایقرانی استان به ویژه شهرستان اهواز وضعیت مطلوبی ندارد لذا تلاش می کنیم تا در این خصوص هم تراز استان های آبی دیگر کشور شویم.
جلال دریس روز پنجشنبه اظهار داشت: توجه به بحث آموزش، ساماندهی بانک اطلاعات ورزشکاران و گسترش قایقرانی در شهرستان ها از جمله اهداف در دستور کار هیات استان به شمار می رود.
وی افزود: در حال حاضر 150 قایقران در استان فعالیت می کنند که با توجه به ظرفیت و پتانسیل آبی استان آمار بسیار پایینی است و باید تعداد ورزشکاران استان به مراتب بیشتر شود.
رییس هیات قایقرانی خوزستان افزود: امیدوارم باشگاه قایقرانی اهواز که ظرفیت مناسبی برای پیشرفت این رشته در استان است به زودی سر و سامان داده شود تا علاقه مندان بیشتری جذب قایقرانی شوند.
وی در خصوص راه اندازی اسکله قایقرانی اهواز گفت: با تلاش های اداره کل ورزش و جوانان و حمایت ها استاندار به دنبال راه اندازی اسکله قایقرانی در رودخانه کارون هستیم و امیدواریم این مهم به زودی انجام شود.
دریس گفت: با توجه به اینکه قایقرانی جزو رشته های پر مدال در مسابقات بین المللی است فراهم کردن زیرساخت ها برای آن دارای اهمیت زیادی است و از این جهت در نظر داریم از ظرفیت های آبی استان در جهت توسعه قایقرانی کشور بهره لازم را ببریم.
وی با بیان این که خوزستان منابع طبیعی فراوانی برای توسعه رشته قایقرانی دارد گفت: وجود دریاچه، رودخانه، آب های خروشان و دسترسی به آب های آزاد از جمله ظرفیت هایی با ارزش خوزستان است که شاید تمامی استان ها آرزوی داشتن این منابع طبیعی را دارند.
سرپرست هیات قایقرانی استان گفت: متاسفانه تاکنون برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از این منابع در جهت ارتقای سطح رشته قایقرانی در خوزستان وجود نداشته اما برنامه اساسی برای پیشرفت این رشته در خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد:رشته قایقرانی در خوزستان از نظر سخت افزاری در سال های اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کرد که امیدواریم با حمایت فدراسیون بتوانیم به زودی بخش عمده ای از این مشکلات را برطرف کنیم.
دریس بیان کرد: در بیشتر شهرهای خوزستان استعدادهای خوبی در این رشته وجود دارد که در صورت حمایت می توانند به سرمایه های با ارزشی برای استان تبدیل شده و در رقابت های کشوری و بین المللی برای ما افتخار آفرین باشند.
وی افزود: حضورهرچه بیشتر نمایندگان خوزستان در تیم های ملی در بخش بانوان و آقایان از اولویت های ما است چرا که خوزستان ظرفیت های بالایی در این رشته داشته اما به دلیل نبود حمایت در سال های اخیر نتوانستند به تیم های ملی راه پیدا کنند.
سرپرست هیات قایقرانی استان در پایان گفت: رشته قایقرانی درشهرستان های دزفول، اهواز، آبادان ، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شوشتر ظرفیت های بالایی وجود دارد که درصورت تامین تجهیزات لازم می توان ورزشکاران برجسته ای را به تیم ملی معرفی کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار