به گفته وی، این نمایشگاه در فضایی به وسعت هفت هزار مترمربع در قالب ۱۵۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

او بیان داشت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، برنامه های جانبی دیگری از جمله سمینارهای تخصصی، همایش و نشست های تخصصی با رایزنان تجاری ایران در کشورهای پاکستان، ویتنام و هند و وابستگان اقتصادی کشورهای روسیه، ترکیه، عمان و مالزی نیز برگزار می شود.

عامل توسعه خوشه خرمای فارس ادامه داد: همچنین پیش بینی شده همزمان با برگزاری این نمایشگاه، هیات‌های تجاری از کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، روسیه، بلاروس، تونس، هند و فرانسه از آن بازدید کنند.

مرادپور بیان کرد: یکی از موضوع های مهم در توسعه صنعتی کشورها، ایجاد شبکه‌هایی با عنوان خوشه صنعتی از کسب و کارهای مختلف در مناطق جغرافیایی خاص برای هم افزایی و ایفای نقش مکمل در یک فعالیت اقتصادی است.

وی افزود: برای سیاست گذاران کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، خوشه های صنعتی به عنوان ساز و کار اصلی برای بهینه شدن فرآیند توسعه پایدار و کسب مزیت رقابت ملی به شمار می آیند.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای فارس اظهار داشت: مطرح بودن این استان به عنوان یکی از قطب های مهم در تولید خرما و همچنین قابلیت های فارس در زمینه فرآوری این محصول، سبب شد تا ایجاد خوشه صنعتی خرما در دستور کار قرار گیرد.

مرادپور اضافه کرد: خوشه صنعتی خرمای فارس در مسیر گذار از باغداری سنتی به باغداری مدرن و اصلاح محصول حرکت می کند و می کوشد ضمن ایجاد مراکز مدرن بسته بندی و فرآوری محصول، کالایی با معیارهای استاندارد جهانی تولید و آن را با نشان (برند) واحد در بازارهای داخلی، منطقه ای و جهانی عرضه کند.

از مجموع ۲۹ شهرستان استان فارس در ۱۳ شهرستان آن سالانه به طور متوسط ۲۱۷ هزار تن خرما تولید می شود. شهرستان های جهرم، لار، خنج، کازرون و فراشبند از مراکز عمده تولید این محصول هستند.