تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه محروم اسلام آباد کارون نیازمند توجه بیشتر است
 فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان محرومیت زدایی را یکی از اولویت های سپاه برشمرد و گفت: منطقه اسلام آباد شهرستان کارون از مناطق محروم بوده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
 
  سردارسرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از یک مدرسه هفت کلاسه در منطقه اسلام آباد غربی شهرستان کارون اظهار داشت: این مدرسه به همت اهالی منطقه، خیران و گروه جهادی یاوران ولایت بسیج سازندگی سپاه ولیعصر خوزستان احداث شده و امید است دانش آموزان این منطقه در رفاه بهتری تحصیل خود را ادامه دهند.
وی افزود: ساخت مدرسه یکی از نیازها و اولویت های ضروری در مناطق محروم است که همواره در دستور کار بسیج سازندگی سپاه قرار داشته و تا پایان سال نیز پروژه های دیگری در این منطقه آغاز می شود.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: خدمت به مردم در این نظام اسلامی از هر کاری واجب تر بوده و اگر کاری به غیر از این هدف انجام شود، هدر دادن وقت ،سرمایه و انرژی است.
وی تصریح کرد: منطقه محروم اسلام آباد شهرستان کارون نیازمند حمایت های بیشتری است که انتظار می رود خیران و مسئولان استان نیز در کنار سپاه توجه بیشتری به محرومیت ها داشته باشند.
سردار سرتیپ شاهوارپور گفت: اکنون علاوه بر این مدرسه در خصوص انجام پروژه های دیگر محرومیت زدایی در این منطقه با قرارگاه خاتم هماهنگی های لازم صورت گرفته و اقدامات مهمتری در آینده در دستور کار است.
همچنین کاظم باقلائی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: در حال حاضر در این شهرستان 38 هزار دانش آموز وچهار هزار نوآموز پیش دبستانی در 172 مدرسه دولتی و 162 مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.
وی افزود: کارون شهرستان نوپایی است که نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان و همت مردان جهادگر است تا با خیالی آسوده در اول مهر به استقبال دانش آموزان برویم.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: سپاه ولیعصر استان و گروه های جهادی بسیج در سال های اخیر تلاش زیادی برای محرومیت زدایی از این شهرستان داشتند که جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: اکنون افتخارات آموزش و پرورش در این شهرستان حاصل زحمات تلاشگران بسیج سازندگی است و امید است بتوانیم در روستای محروم مکتوع نیز خدمات آموزشی به دانش آموزان ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: دانش آموزان این روستا با قایق برای تحصیل مسافت طولاتی را طی کرده تا به مدرسه برسند که تاکنون نیز حادثه های ناگواری برای آن ها رخ داده که انتظار می رود بتوانیم با کمک بسیج سازندگی یک کلاس برای آن ها احداث کنیم تا دیگر نیازی به حضور آن ها در مدرسه نباشد.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: آموزش و پرورش استان در ساخت و تجهیز مدارس تلاش می کند اما وسعت کار در این منطقه بالا بوده و نیازمند حمایت های بیشتری بسیج سازندگی هستیم.
همچنین معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون در این مرسم گفت: برای رفع محرومیت در منطقه اسلام آباد جلسات متعددی با حضور استاندار خوزستان برگزار شده و تصمیمات خوبی برای این منطقه گرفته شده است.
وی افزود: خیران و سپاه استان همواره در اجرای پروژه های محرومیت زدایی همکاری خوبی با ما داشته اند که به غیر از احداث مدرسه در زمینه ساخت خانه های عالم نیز اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است.
خنفری تصریح کرد: در ایام دهه فجر امسال 64 پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال در سطح این شهرستان داشتیم که عملیات اجرایی 20 پروژه آغاز و 46 پروژه نیز تا به بهره برداری رسیده است.
آیین بهره برداری از مدرسه هفت کلاسه مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه در منطقه اسلام آباد غربی شهرستان کارون روز پنجشنبه با حضور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد .
مدرسه لقمان منطقه اسلام آباد غربی شهرستان کارون سال 1353 احداث شده شده و با توجه به بافت فرسوده و کمبود فضای آموزشی در آن، هفت کلاس جدید توسط گروه جهادی یاوران ولایت و با مشارکت خیران منطقه با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال احداث شده است.
این مدرسه در مجموع دارای 600 دانش آموز پسر و دختر در دو مقطع ابتدایی اول و دوم است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار