تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:
مدیریت آب دزفول سندی افتخارآمیز در مدیریت بحران کشور بود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول مدیریت آب را دغدغه اصلی یک ماه اخیر مجموعه مدیریت این شهرستان دانست و گفت: برای جلوگیری از رخداد سال 1395 اقداماتی در راستای مدیریت آب در شهرستان دزفول انجام شد که به عنوان سندی افتخارآمیز در ستاد مدیریت بحران کشور ثبت شد.
محمد حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان مدیریت آب را از پیچیده ترین و دقیق ترین مدیریت های کشور دانست و افزود: سایر شهرستان ها و استان ها از مدل مدیریت و سبک تلاش و همکاری همه دستگاه های مرتبط با ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول درس بگیرند.
وی گفت: همایش بزرگ و ملی مدیریت بحران قرار است با حضور رئیس سازمان بحران کشور، استاندار و سازمان های مربوطه برگزار شود تا از این طریق یافته ها و تجربیات خود را به دیگران منتقل کنیم.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: مدیریت سد دز برای نخستین بار نهایت همکاری را با مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول داشت تا آسیبی متوجه شهرستان های پایین دست نشود.
وی اظهار داشت: اگر این مدیریت تدریجی در رابطه با آب صورت نمی گرفت چه بسا شرایط از سال 1395 نیز بدتر می شد زیرا امسال حجم آب پشت سد به مراتب بیشتر از آن سال بود.
حیدری مدیریت این حجم از آب را کاری دشوار خواند و افزود: اکنون تیمی مشغول تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف این موضوع هستند.
وی خسارات جزیی وارد شده در پی افزایش دبی رودخانه دز را ناشی از دست اندازی برخی افراد سودجو به حریم رودخانه دانست و گفت: این افراد بستر رودخانه را تغییر داده اند که به موقع با آنها برخورد می شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: برخی از دستگاه ها امکانات لازم را برای مقابله با سیلاب نداشتند و نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و بسیج با 100 درصد امکانات خود وارد عمل شدند.
وی از دستگاه های اجرایی خواست تمام امکانات خود را برای بارندگی های روزهای آینده متناسب با درخواست ستاد مدیریت بحران شهرستان آماده کنند.

** ضریب امنیت شهرستان دزفول بالا رفته است
حیدری افزایش نا امنی هایی نظیر سرقت را دومین موضوع مهم شهرستان دزفول عنوان کرد و گفت: برای مقابله با این سرقت ها طرح هایی نظیر ارتقای امنیت عمومی شهرستان با همکاری نیروی انتظامی و بسیج اجرا شد.
وی نتیجه اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی شهرستان دزفول را افزایش کشفیات و کاهش سرقت ها دانست و افزود: ضریب امنیت شهرستان با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی و بسیج و شورای تامین ارتقای یافته است.
حیدری وقوع برخی سرقت ها با توجه به جمعیت بالای دزفول و وضعیت اقتصادی را عادی خواند و گفت: جرم آزاردهنده ای در حوزه های امنیتی و جرائم خشن در این شهرستان نداشته ایم.
وی افزود: نیروی انتظامی و بسیج همه شهرستان را به خوبی تحت پوشش و کنترل اطلاعاتی و امنیتی دارند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول امنیت عمومی را وظیفه ای همگانی دانست و اظهار داشت: همه بخش های جامعه مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه و تدابیر لازم برای صیانت از مال، جان و آبروی خود هستند.
وی با بیان اینکه اصناف باید مقدمات اولیه برای حفظ اموال خود را فراهم کنند، افزود: شهرداری، نصب دوربین و افزایش ضریب امنیتی را جزو لاینفک پروانه های ساختمانی قرار دهد.
حیدری با تاکید بر لزوم فعال کردن نهادهای اجتماعی پلیس گفت: همه حلقه های مفقوده جامعه باید پوشش داده شوند ضمن اینکه همه دستگاه های اطلاعاتی امنیتی ما شبانه روز در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان افزود: این هفته فرهنگی از برنامه های بسیار خوب و موفق استان خوزستان و کارنامه خوبی برای شهرستان دزفول بود.
سرپرست فرماندای ویژه دزفول با تاکید بر لزوم جمع آوری عملکرد 97 ادارات و ارائه آن به فرمانداری گفت: روسای ادارات برای سال آینده برنامه و چشم انداز داشته باشند تا حرکتی مدون و شاخص پذیر داشته باشیم.
وی همچنین با تاکید بر لزوم راه اندازی میز خدمت در ادارات افزود: هنوز میز خدمت در بسیاری از دستگاه ها راه اندازی نشده در حالیکه مصوبه هیات وزیران و تاکید استاندار است.

** شرکت در راهپیمایی 22 بهمن یک تکلیف شرعی است
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با دعوت از تمام آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این راهپیمایی فقط یک همایش سیاسی نیست بلکه یک تکلیف شرعی است.
وی راهپیمایی 22 بهمن را بیانگر اتحاد و استحکام بین نظام و مردم دانست و افزود: پایه های نظام با حضور مردم در راهپیمایی بیش از گذشته محکم می شوند.
حیدری با تاکید بر لزوم تبلیغات و اطلاع رسانی برای دعوت مردم در این راهپیمایی اظهار داشت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه فعال شوند.

** برخورد نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت قاطع است
سرپرست فرماندهی انتظامی دزفول نیز در این نشست با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نیروی انتظامی به صورت قاطعانه و براساس مقررات و قوانین با مخلان نظم و امنیت برخورد می کند.
سرهنگ حسن عیدی ایجاد روشنایی، کمپ های ترک اعتیاد، ساماندهی بازار، پایش تصویری و برقراری پلیس امنیت یا نگهبان محله محور را از اقدامات لازم برای پیشگیری از جرم دانست و اظهار داشت: برخی از ادارات شیفت نگهبانی ندارند که باید اقدامات لازم را برای ارتقای امنیت خود انجام دهند.
سرپرست فرماندهی انتظامی دزفول با تاکید بر لزوم نصب حداقل 2 دوربین مداربسته در هر صنف افزود: انتظار می رود ادارات در راستای پیشگیری اجتماعی ورود کنند تا بستر برای وقوع جرم فراهم نشود.
وی با بیان اینکه بیشتر مجرمان دزفول از خارج از شهرستان و حتی استان هستند، گفت: تمام اقشار جامعه، هدف ما هستند زیرا دشمن برای تمام اقشار برنامه ریزی کرده است.
سرهنگ عیدی خواستار همکاری تمام ادارات و سازمان ها با نیروی انتظامی شد و افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی آموزش، استانداردسازی و بصیرف افزایی در دستور کار پلیس است.

** 70 میلیارد ریال برای تعمیر تاسیسات شبکه های آبیاری شمال خوزستان هزینه شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه ای از فعالیت های این شرکت گفت: 18 هزار باغدار و کشاورز و چهار شرکت بزرگ زیرپوشش شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان هستند.
یعقوب کرمی افزود: حدود 180 هزار هکتار شامل منطقه وسیعی از شهرستان های دزفول، شوش، اندیمشک و دشت آزادگان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.
وی کانال های آبیاری را سرمایه های ملی دانست و اظهار داشت: حداقل 70 میلیارد ریال در چند ماه اخیر برای تعمیرات تاسیسات شبکه های آبیاری شمال خوزستان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان افزود: ترمیم و بازسازی بتن، تعمیرات تاسیسات و ترمیم سیل بند زاویه های دزفول از اقدامات اخیر این شرکت است.
وی با اشاره به بحران آب و حوادث ناشی از آن گفت: احداث سدها موجب کاهش آب اروند رود و غلبه آب دریا با 55 هزار میکروموس شد که نتیجه آن از بین رفتن نخیلات و دام جنوب بود.

** 98 درصد مردم دزفول با سواد هستند
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به آغاز فعالیت این اداره از سال 1305 گفت: این اداره از سال 1350 به صورت رسمی در ساختمان فعلی مستقر شد.
عبدالمحمد جرجانی با اشاره به افزایش فضای آموزشی دزفول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: فضای آموزشی دزفول اکنون به 677 هزار و 476 مربع رسید.
وی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی 51 درصد مردم دزفول باسواد بودند ولی اکنون این میزان به 98 درصد رسیده است.
به گزارش ایرنا مدیران ادارات همراه با فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بعد از نشست شورای اداری با حضور در گلزار شهدای این شهر با شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار