تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد
 مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل های رودخانه ها از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده هشدار داد.
در این اطلاعیه آمده است: برای روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده افزایش ابر، وقوع رگبار، بارش باران ، رعدوبرق و وزش یاد قابل ملاحظه به همراه تندبادهای لحظه ای و احتمال تگرگ در استان خوزستان پیش بینی می شود.
بر پایه این گزارش بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود همچنین شمال خلیج فارس نیز در این ایام مواج خواهد بود.
سازمان هواشناسی خوزستان اعلام کرد بیشترین حجم بارش ها درروز شنبه برای مناطق غربی، شمالی و شمال شرقی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز و کارون پیش بینی می شود.
این پیش بینی ها نشان می دهد درروز یکشنبه بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه های آبریز دز، کارون و مارون می باشد.
در روز دوشنبه نیز بارش ها در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان شامل حوضه های آبریز کارون و مارون است، با توجه به حجم بارش ها به ویژه در حوضه های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیدا توصیه می شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
همچنین به عموم مردم توصیه می گردد از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها جدا خودداری شود.
در هفته گذشته بر اثر بارش باران و رهاسازی آب از سدکرخه دبی رودخانه کرخه افزایش یافت که باعث شکسته شدن دو سیل بند در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و روستای مچریه ازتوابع شهرستان دشت آزادگان شد که ساکنان این 2 روستا تخلیه شدند .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار