تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۷۸۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حماسی‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد
  امام جمعه شهر چمران گفت: مردم انقلابی امسال مثل ۴۰ سال گذشته بلکه حماسی‌تر جشن پیروزی خود را خواهند گرفت و در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی شرکت می‌کنند.

 حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: چون خاستگاه انقلاب اسلامی دین بود در کل جهان تغییر به وجود آورد و نباید فقط مسائل داخلی و مسائل سیاسی داخلی را در نظر بگیریم.

وی افزود: باید دستاوردهای بزرگی که انقلاب برای جهان داشته را در نظر داشته باشیم. از پیروزی انقلاب اسلامی به بعد در جهان گرایش به مقوله‌های دینی اعم از مساجد و حسینیه‌سازی، مراکز مذهبی، حجاب، کتب و مطبوعات دینی، حلال‌خوری و برچسب حلال زدن بر کالاها تبدیل به یک رویه شده و ده‌ها موارد دیگر که همگی از تاثیرات انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: یک جامعه شناس مشهور انگلیسی با اشاره به جایگاه حاشیه‌ای دین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روابط بین‌الملل و نقش انقلاب اسلامی، در تغییر این وضعیت می‌نویسد فرآیند عمومی جهان به سمت سکولاریزاسیون و به حاشیه رفتن دین بود ولی از آغاز دهه ۸۰  و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد تحقق عکس این قضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان روند معکوس را آغاز و به سمت دینی شدن پیش می‌رود.

وی ادامه داد: دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله دو روز قبل در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیروت لبنان به این موضوع اشاره کرد و گفت ایران قدرتمند است و اگر جنگی علیه ایران آغاز شود ایران تنها نخواهد بود، زیرا ما و سرنوشت ما و مقدسات و اسلام ما به این مسأله گره خورده است. بعضی بفهمند یا نفهمند، بدانند یا ندانند اسلام امروز ما مرهون انقلاب اسلامی است که اگر انقلاب و نظام تضعیف شود، اسلام تضعیف خواهد شد و اگر انقلاب و نظام تقویت شود اسلام تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: با توجه یاوه‌گویی‌های وزیر خارجه آمریکا که قرار است دو روز بعد از ۲۲ بهمن نشستی در ورشو لهستان علیه جمهوری اسلامی داشته باشند، مردم جواب این خزعبلات را ۲۲ بهمن با حضور انقلابی و حماسی خود خواهند داد و به استکبار و آمریکا و تفکر آمریکایی نشان خواهند داد دیواری به استحکام ملت ده‌ها میلیونی وجود دارد که به هیچ وجه اجازه ورود آمریکا و تفکر آمریکایی را نخواهند داد.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: مردم انقلابی امسال مثل ۴۰ سال گذشته بلکه حماسی‌تر جشن پیروزی خود را خواهند گرفت و با صفوف بهم پیوسته، یکپارچه، محکم و مستحکم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی شرکت می‌کنند و با اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدا و همچنین مقام معظم رهبری تجدید پیمان و عهد و با حضور آگاهانه خودشان قدرت مسئولان کشور را برای اجرای اهداف نظام اسلامی بیشتر و مردم‌سالاری دینی را تقویت خواهند کرد.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از برقراری مجدد روشنایی جاده خانه به کارخانه مسیر چمران به شرکت‌های منطقه، گفت: هدیه خوبی در دهه فجر به مردم چمران داده شد، ان‌شاءالله جاده چمران به شهرک طالقانی نیز در کنار ساماندهی میدان شهرک قدس که از مطالبات جدی مردم است سریع ساماندهی پیدا کند.

حجت الاسلام هاشمی همچنین اظهار کرد: الحمدلله هنرستانی که نیاز شهر بود نیز کلنگ‌زنی شد، ان‌شاءالله در همین ایام پیمانکار مشخص و شروع بکار خواهند کرد. از نگاه عدالت‌محور فرماندار بندر ماهشهر در بُعد بودجه آموزشی امسال کمال تشکر را داریم، ان‌شاءالله این عدالت در باقی ابعاد نیز محقق شود.

خطیب جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها با تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) افزود: از تمام اصحاب حسینیه‌ها و مجالس و هیئات و خطبا و مبلغان، برادران و خواهران و مداحان و عزادارنی که در طول این ایام به عزاداری و گرامیداشت یاد نام و اهداف این بانوی عالمین تلاش کردند متواضعانه تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: شخصیتی که در عوالم وجود نظیری ندارد و تا قیامت متولد نخواهد شد. حضرت ولی‌عصر (عج) الگوی خود را ایشان معرفی می‌کنند. حضرت فاطمه (س) در مسیر مبارزه با غاصبان و دشمنان اهل بیت روش‌های مختلفی را به کار بردند که هر کدام قابل دقت است. با قاطعیت و شجاعت از ولی زمان خود دفاع کردند و بدون انعطاف و تسلیم در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان اضافه کرد: گوشه‌ای از بصیرت فاطمی را در خطبه معروف ایشان می‌بینیم که چگونه در دفاع از دین و ارزش‌های دینی و اساس دستورات اسلامی که تشکیل حکومت و سیاست‌ورزی است می‌پردازد و چگونه حکومت مردم بر مردم را نقد می‌کند که این روزها و چندین سال است که مطرح است. در آن زمان این نوع حکومت را نقد و عیوب این حکومت را بیان و با ادله متقن حکومت خدا بر مردم را اثبات می‌کند

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار