تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۷۸۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه مصرف غذای آبزیان قدمی برای اصلاح عادت‌های غذایی غلط جامعه
 

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: توسعه مصرف غذای آبزیان قدمی در راه اصلاح عادت‌های غذایی غلط جامعه است.

  نبی الله خون میرزایی در نخستین جشنواره طبخ غذای آبزیان که در شهرستان بهبهان و با حضور فرماندار، شهردار و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در حال حاضر مصرف برخی عناصر غذایی در جیره غذایی کشور متعادل نیست و نقش بانوان برای اصلاح این عادت غذایی در کشور  مهم و تاثیر گذار است.

وی اظهار کرد: مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان، روغن، شکر، نوشابه و... در جیره غذایی کشور بالا است، ولی مصرف پروتئین ها و آبزیان کم است که در  درازمدت تبعاتی را بر سلامت افراد در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

خون میرزایی بیان کرد: آمار  بالای بیماری های غیر واگیردار در کشور، نشانگر عدم تعادل در جیره غذایی  است.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به مصرف جهانی آبزیان، اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۱.۲کیلوگرم است، ولی خوشبختانه در استان خوزستان، به دلیل پیشینه صید، آبزی پروری وآبزی مصرفی، این میزان حدود ۱۷.۸کیلوگرم است که نسبت به سرانه مصرف در کشور، حدود  ۶کیلوگرم بیشتر است.

وی تاکید کرد: کاهش فاصله‌ مصرف آبزیان نسبت به مصرف جهانی را مد نظر داریم که امیدواریم با مشارکت مردم و رونق جشنواره های طبخ آبزیان با روش های نوین، بتوانیم به این هدف برسیم.

مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه این مراسم با بیان اینکه اداره شیلات بهبهان یک اداره نوپا است، افزود :مردم بهبهان از دیرباز در تاریخ، مردمی خداباور، اصالت دار، فرهنگ پرور و تمدن ساز بودند.

خون میرزایی در این جشنواره که به همت اداره کل شیلات خوزستان و اداره شیلات بهبهان برگزار شد تصریح کرد : امروز  این جایگاه  تمدنی در بهبهان، به پشتوانه‌ی سرمایه انسانی شهرستان بهبهان،  یک جایگاه ممتاز در کشور و منطقه است.

وی افزود : مهمترین دلیل این جایگاه ممتاز، سرمایه انسانی است که مردم بهبهان یا چیزی را نمی خواهند یا  اگر مطالبه ای داشتند، بهترین را می خواهند و تجربه‌  اول جشنواره ما، طلیعه همین موضوع را برای ما به نمایش می گذارد.

وی اضافه کرد: همانطور که این جشنواره یک جشنواره نمونه در سطح استان است، امیدواریم در سال‌های آینده نیز با مشارکت خانواده های ارجمند، الگویی برای ادارات استان و کشور باشد.

این مقام مسول بیان کرد: نخستین جشنواره طبخ آبزیان شهرستان بهبهان با حضور قریب ۵۰۰خانوار در پارک قائم برگزار شد و از این تعداد، یکصد خانوار با تهیه  ۶۰نوع غذای آبزیان در این جشنواره شرکت فعال داشتند.

وی افزود : در این جشنواره که کارشناسان بهداشت شهرستان بهبهان داوری را برعهده داشتند به ده نفر که بهترین غذا را تهیه کرده بودند، جوایزی اهدا گردید.

  در این جشنواره ۵۰۰ بسته آموزشی ترویجی در خصوص طبخ آبزیان توسط گروه توسعه بازار شیلات خوزستان توزیع گردید

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار