تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۸۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانال پای پل شوش بازسازی می شود


 استاندارخوستان گفت:کانال پای پل شوش به دلیل شکستگی های آن به طول هفت کیلومتر رخ داده است بازسازی می شود.
غلامرضا شریعتی عصر روز جمعه در بازدید ازکانال پای پل در غرب کرخه شهرستان شوش  گفت:کانال پای پل به طول حدود 107 کیلومتر یکی از کانال های اصلی استان است که آب 35 هزار هکتار از زمین های کشاورزی طرح مقام معظم رهبری را پوشش می دهد و آب شرب شهرستان های اهواز،آبادان،خرمشهر ،شادگان، سوسنگرد ،هویزه،رفیع و بستان و روستاهای توابع تامین می کند تا ام دبس بصورت لوله تا قیصریه و بصورت لوله تامین می کند.
وی گفت: در تابستان امسال با مشکل شکستگی کانال پای پل مواجه بودیم که به علت وضعیت خاک منطقه امسال تصمیم گرفتیم که آب کانال را قطع کنیم و آن را تعمیر اساسی کنیم.
استاندار خوزستان گفت: شکستگی های کانال به طول حدود هفت کیلومتر است که باید بازسازی اساسی شود که اعتباری بالغ بر310میلیارد ریال برای آن تخصیص داده شده و تا25 اسفند ماه تکمیل خواهد شد.
شریعتی گفت: در این بازدید از کیفیت، پیشرفت کار، نحوه عمل و سرعت و زهکش ها بازدید کردیم و تذکرات لازم داده شد و تابستان آینده آب پایدار برای شهرستان ها که از آب غدیر استفاده می شود تامین می شود.
وی افزود:همچنین از سیل بند روستای شیخ فندی از توابع بخش مرکزی شوش بازید شد که به علت طغیان رودخانه دز آسیب دیده است ولی مشکلی برای روستا پیش نیامده است.
استاندار خوزستان گفت: مدیران کل فنی و مدیریت بحران استانداری خوزستان را با امکانات در این روستاها مستقرخواهم کرد تا قبل از بارندگی های این هفته با همکاری فرمانداری های شوش و دزفول اقدامات لازم را انجام دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار