تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۷۸۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قدرت دفاعی از ارکان اصلی حکومت داری است
 امام جمعه موقت اهواز قدرت دفاعی را یکی از ارکان اصلی حکومت داری مقتدر برشمرد و گفت: نظریه پردازان و سیاستمداران برجسته جهان برای پیشرفت علم و حکومت داری بر تقویت قدرت دفاعی تاکید دارند.
 حجت الاسلام میراحمد رضا حاجتی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از کتاب چلچله در نمایشگاه کتاب اهواز اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم در حالی که دشمن آرزو داشت، مردم ایران این ایام باشکوه را به چشم نبینند.
وی افزود: دشمن با توطئه های گسترده قصد داشت مردم ایران روز 22 بهمن را نیز درک نکنند اما به واسطه همت این مردم ولایتمدار و انقلابی، بر خلاف میل دشمن، 40 سالگی انقلاب را با شکوه فراوان جشن گرفته و به داشته های خود نیز افتخار می کنیم.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: هرکشوری و هر دولتی که چهار ضلع اصلی قدرت شامل علمی ، سیاسی ، اقتصادی و دفاعی را داشته باشد ،بی شک قدرتمندترین حاکم روی زمین خواهد بود.
وی افزود:پیش از انقلاب، ایران اسلامی از هر چهار رکن محروم بود که مستندات آن را می توان در هزاران جلد کتاب مشاهده کرد.
حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: وضعیت کنونی ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و وضعیت پیش از انقلاب به هیچ وجه زیبنده ایران نبود.
وی گفت:امروز رشد علمی ایران به اعتراف دشمنان 13 برابر متوسط رشد جهانی است و از نظر سرعت رشد علمی نیز در رده چهاردهم تا شانزدهم پیشرفته ترین کشورهای جهان هستیم و در رشته های علوم فیزیک و شیمی و هوا فضا و پزشکی پیشرفت های خیره کننده ای داشته ایم.
امام جمعه موقت اهواز گفت: ساخت موتور جت هواپیمای جنگنده شاید روزی آرزوی ما بود اما اکنون به برکت خون شهدا و این انقلاب این آرزو به حقیقت پیوسته و نسل چهارم جنگنده های کوثر با تلاش جوانان این مرز و بوم به پرواز درآمده است.
حاجتی با اشاره به اینکه بخشی از قدرت دفاعی کشور به پیشرفت های علمی بازمی گردد گفت:بعد علمی یکی از ارکان اصلی حکومت داری، جامعه داری، توسعه و پیشرفت است.
وی بیان کرد: در حال حاضر کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکایی که برای ما رجزخوانی می کردند، مقابل ایران اسلامی حرفی برای گفتن ندارند.
وی بیان کرد: ایران برای هیچ کشوری تعیین تکلیف نمی کند اما نفوذ سیاسی بالایی دارد چرا که نفوذ معنوی ایران بالا است.
حجت الاسلام حاجتی گفت: امروز اقتصاد ایران یکی از اقتصادهای رده هفدهم تا هجدهم جهان است اما در این بعد با چاله ها و چالش هایی همراه است.
وی تصریح کرد: ملت شریف ایران در روز 22 بهمن بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا خواهد زد و برای تقویت خود در ابعادی که در آن با چالش مواجه هستیم، تلاش خواهد کرد.
امام جمعه موقت اهواز همچنین به رونمایی از کتاب پرواز چلچله در نمایشگاه کتاب اهواز اشاره کرد و گفت: این کتاب با ارزش شرح کاملی از فتوحات انقلاب اسلامی و خاطرات 40 شهید روحانی استان است که می تواند بسیاری از دستاوردهای بزرگ انقلاب را بخصوص در دوران دفاع مقدس به مردم معرفی کند.
آیین رونمایی از کتاب پرواز چلچله‌ها وصیت‌نامه ۴۰ شهید روحانی استان خوزستان شامگاه جمعه با حضور آیت الله محسن حیدری عضو خبرگان رهبری ، حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده و حجت الاسلام میراحمدرضاحاجتی امامان جمعه موقت اهواز و جمعی از مسئولان استان در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد.
این کتاب از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط رشید کیانی قلعه سردی و محمد ملازاده احمدی گردآوری شده است.
پیش از این نیز از کتاب مهمان دمشق،خاطرات ۹ روحانی مدافع حرم نیز رونمایی شد. این کتاب نیز توسط رشید کیانی گردآوری شده و مهرنوش گرجی آن را بازنویسی کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار