تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۷۸۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌توجهی مسؤولان شهرستان آبادان به 3 شهید گمنام در چوئبده
امروز از سر بی مهری و کم لطفی مسؤولان شهرستان آبادان که امروز پست و مقام خود را مدیون بی نامان و گمنامان 8 سال دفاع مقدس هستند، شهدای گمنام این شهرستان در وضعیت مناسبی قرار ندارند.
 در طول 8 سال دفاع مقدس آبادان و خرمشهر مظهر تاریخ‌سازی،ایثار، شهامت،شهادت و شرف‌مندی را به عرصه ظهور گذاشتند؛ شهیدان، جوانان این مرز و بوم بودند که با غیرت و ایستادگی در برابر تجاوزهای دشمن بعثی از خون خود مایه گذاشتند و موجب تداوم انقلاب اسلامی  به رهبری بزرگ مرد تاریخ بشریت امام خمینی شدند.

از بزرگترین دستاوردهای انقلاب حرکت مردم در سایه وحدت و در زیر ولای ولایت است این حرکت منسجم تداوم و دست آوردهای بزرگی برای مردم و کشور ما دارد.

یکم فروردین ماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت دهمین اختر آسمان امامت امام هادی (ع)، پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس، با حضور مردم چوئبده آبادان روز چهارشنبه در این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

پیکر این شهدای گمنام دفاع مقدس پس از اقامه نماز میت، در محل بیمارستان فاطمه الزهرا (س) چوئبده به خاک سپرده شد، همان بیمارستانی که در زمان سال های دفاع مقدس مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود و در عملیات والفجر 8 (فتح فاو) برای درمان رزمندگان مجروح نقش کلیدی داشت.

 این سه شهید 19، 20 و 21 ساله در عملیات های رمضان،خیبر، و تک دشمن در سال 67 به درجه شهادت نایل آمده بودند که پیکر آنهادر سال گذشته توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده بود.

3 شهید گمنام در چوئبده مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان 

بعد از آن مراسم استقبال از شهدا که با آن شکوه و عظمت برگزار شد، و در حالی‌که مسؤولان  شهری سخن از آرمان‌های والای شهیدان و مقام و منزلت آنها بر زبان می آورند، حدود یازده ماه است که 3 شهید گمنام در چوئبده مورد بی مهری و بی توجهی مسؤولان  قرار گرفته‌اند. 

این شهدا بعد از دفن نه تنها مورد اجحاف بی توجهی قرار گرفتند بلکه یادمان و فضای مناسب برایشان  ایجاد نشده است رسیدگی به اوضاع و احوال شهدای گمنام، و عدم انجام برنامه فرهنگی مناسب، قرار دادن مرقد شهید در مکانی نامناسب، تکمیل نکردن پروژه مرقد شهدا و رها کردن پروژه ساخت  مرقد شهدای که امنیت، آرامش و عزت و شرف این مرز و بوم را مدیون آنها هستیم برای مسئولان شهری که بر صندلی گرم خود جا خوش کرده اند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

شهدای گمنام به فرزندان حضرت زهرا (س) معروفند،  اندکی تأمل در این محل، غریبانه بودن این سه شهید را که قبور مطهرشان همچنان بدون هیچ اِلمانی مانده است ما را به  غریبی  زهرا (س) و گمنامی مزار مطهر آن بانو می اندازد که به فرزندان شهیدش در این دیار به ارث رسیده است. 

به فرموده مقام معظم رهبری پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و آرام‌بخش خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند اما امروز از سر بی مهری و کم لطفی مسؤولان که امروز پست و مقام خود را مدیون بی نامان و گمنامان هستند شهدای گمنام این شهرستان در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

حال آیا مسؤولان شهرستان آبادان به دلیل نبود اعتبار، ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به عقب انداخته اند؟

بی شک مزار شهدای گمنام می‌تواند در هر منطقه‌ای بهترین فرصت‌های معنوی را برای آن مکان فراهم کند و ملجایی باشد برای دل های خسته از دنیا و دنیازدگی و یادآوری راه سبزی که به خون سرخ شهیدان متبرک شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار