تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۷۸۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲ سکه تاریخی تقلبی در شهرستان شوشتر کشف شد
فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با هوشیاری و تلاش نیروهای این یگان و مأموران انتظامی شهرستان شوشتر، دوازده سکه تقلبی در این شهرستان کشف و دو متهم نیز دستگیر شدند.
سرهنگ رامین مکناوی  اظهار داشت: تعداد 12 سکه تقلبی در جریان دو معامله خرید و فروش سکه‌ در حوزه استحفاظی شهرستان شوشتر باتوجه به گزارش پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر و اقدامات تعاملی با پلیس آگاهی شهرستان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به این‌که سکه‌های کشف شده برای انجام اقدامات کارشناسی تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان داده شد، بیان کرد: سکه‎های کشف شده به به تصاویر تاریخی منقوش هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: متهمان به دنبال فروش شش سکه‌‌ه تقلبی به مبلغ 300 میلیون و مابقی نیز به مبلغ 25 میلیون تومان بودند اما ورود به موقع ماموران مانع از این کار شد.

وی با اشاره به ارجاع سکه‌های تقلبی به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: نگهداری و خرید و فروش شی‌‌های تقلبی جرم مشهود است و براساس قانون کشور جریمه نقدی و مجازات حبس را به همراه دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار