تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۷۸۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی آب ازسد مارون با احتیاط در حال انجام است
فرماندار بهبهان گفت:رهاسازی آب از سد مارون با احتیاط و رصد کردن منظم پایین دست سد در حال انجام است تا با افزایش حجم آب این سد در آینده دچار مشکلات جدی نشویم.
محمد حری با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره سازی آب پشت سد مارون یک میلیارد و 273میلیون متر مکعب است بیان کرد: بارش های اخیر باعث شد تا 950 میلیون متر مکعب آب پشت سد مارون ذخیره شود.
وی گفت:رهاسازی آب از 2 هفته گذشته از این سد با خروجی 60 متر مکعب بر ثانیه در حال انجام است که از جمعه شب حجم خروجی آب افزایش یافته است و به 100 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.
حری افزود: خوشبختانه مشکلی در پایین دست سد ایجاد نشده است و حجم خروجی آب از سد به احتیاط در حال انجام است.
فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا چند روز آینده خروجی آب از سد به 250 مترمکعب بر ثانیه افزایش یابد افزود: در صورتی که بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان در آینده شاهد بارندگی و افزایش حجم آورد آب به سد باشیم رهاسازی آب از سد افزایش خواهد یافت .
حری ادامه داد:این افزایش تدریجی میزان رهاسازی آب از سد برای جلوگیری از هر گونه مشکل و خط برای پایین دست سد در حال انجام است.
حری گفت: مشکلی در سیل بندهای حوزه رودخانه مارون وجود ندارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل های رودخانه ها از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده هشدار داده است.
به دلیل بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و دز در 2 هفته گذشته شاهد بروز سیلاب در برخی مناطق استان بودیم.
سد مارون یک سد خاکی است که بر روی رود مارون در 15 کیلومتری شمال بهبهان ساخت شده است. عملیات احداث سد در سال 1368 آغاز و در سال 1377 پایان یافت.
سدهای دز، کرخه، کارون 3، گتوند ، عباسپور از جمله سدهای مهم استان خوزستان هستند. میزان وابستگی 1.2میلیون هکتاری اراضی کشاورزی استان خوزستان به ذخایر آب سدهای استان بالای 95درصد می باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار