تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۷۸۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 ماهه امسال انجام شد
انجام بیش از 80 هزار بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی خوزستان
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از انجام 80 هزار و 865 مورد بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در 10 ماهه سال جاری خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 80 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی، مرغ فروشی، سردخانه نگهداری، رستوران‌ها و دیگر اماکن در سطح خوزستان انجام شده است که در پی این بازدیدها حدود 466 تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط شده است. 

وی تعداد پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی را 509 مورد اعلام کرد و افزود: کارشناسان دامپزشکی به منظور اطمینان از سالم بودن فرآورده‌های خام دامی به طور مستمر بر تمامی مراحل تولید، نگهداری، حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی در خوزستان نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف از سوی واحدهای صنفی، واحدهای متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

کنارکوهی با اشاره به نظارت‌های مستمر بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور گفت: در 10 ماهه سال جاری حدود 641 هزار لاشه کشتاری دام و حدود 16 میلیون قطعه طیور کشتار شده، مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است. 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان نظارت بر مراکز تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی برشمرد و بیان کرد: با توجه به انجام نظارت‌های دقیق بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان، تهیه فرآورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی خواهد بود .

وی توصیه کرد: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و مرغ فاقد بسته‌بندی خودداری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار