تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۷۸۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانوان ۵۳ درصد جامعه کتابخوانان را تشکیل می‌دهند
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان گفت: در پژوهشی که نهاد کتابخانه‌ها در استان انجام داده مشخص شده که ۵۳ درصد جمعیت کتاب خوان‌های استان را بانوان تشکیل می‌دهند.
 سیده فرانک موسوی در حاشیه برپایی سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی است که خوشبختانه در مرکز استان چنین اتفاقی افتاده است. 
  
وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصتی را فراهم می‌کند تا ناشرانی که قادر به حضور در نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی کتاب نیستند با حضور در این نمایشگاه توانمندی و کتاب‌های خود را عرضه کنند. 
  
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان یادآور شد: همچنین کسانی که از کتاب و کتابخوانی غافل می‌شوند با کتاب آشتی می‌کنند. 
  
وی افزود: نمایشگاه کتاب رابطه مستقیمی با، آشتی دوباره مردم و یار مهربان، مطالعه و پدیده‌های اجتماعی دارد. 
  
موسوی گفت: نمایشگاه کتاب ناشران و کتابخوان‌ها را با هم آشتی داده و فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا می‌دهد و مقیاسی برای دانش پژوهی است و سرانه مطالعه مردم را بالا می‌برد. 
  
وی ادامه داد: بین میزان مطالعه و پدیده‌های اجتماعی رابطه مستقیمی وجود دارد و این امر موجب رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی می‌شود. 
  
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: مطالعه کتاب سطح دانش و آگاهی مردم را در زمینه‌های مختلف ارتقا می‌دهد. 
  
وی در ادامه ضمن اشاره به سهم ۵۳ درصدی زنان در جامعه کتابخوانان، سرانه مطالعه در خوزستان را بالا و مثبت ارزیابی کرد. 
  
موسوی با اشاره به آمار اعلام شده فروش کتاب در دو روز اول نمایشگاه کتاب توسط معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که مردم به مطالعه اهمیت می‌دهند و سرانه مطالعه در استان بالا است. 
  
وی گفت: در پژوهشی که نهاد کتابخانه‌ها در استان انجام داده مشخص شده که ۵۳ درصد جمعیت کتاب خوان‌ها استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار