تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۷۸۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با دهه مبارك فجر؛
تعميرات اساسي دكل تعميراتي 102 مديريت تعمير، تكميل و خدمات فني چاه‌ها آغاز شد

همزمان با دهه مبارك فجر تعميرات اساسي و بازسازي دكل تعميراتي 102 از سوي مديريت تعمير، تكميل و خدمات فني چاه‌هاي شركت مناطق نفت خیز جنوب آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومي، دكل 102 يك دكل تعميراتي سبك با قدرت 465 اسب بخار است كه آخرين بازسازي آن در سال 1380 انجام شد و پس از آن تاكنون بيش از 158 عمليات مختلف را انجام داده است.

 مزيت برجسته دكل 102 نسبت به ساير دكل هاي تعميراتي متداول و دستگاه هاي لوله مغزي سيار كارايي بينابين اين دكل مي باشد. چرا كه قدرت آن از ساير دستگاه هاي لوله مغزي سيار بيشتر است و امكان جابجايي و چالاكي آن از يك دكل تعميراتي بالاتر است و همچنين به دليل ابعاد دكل و كمبود فضاي بعضي محل‌هاي چاه‌ها و عدم امكان استقرار دكل‌هاي بزرگتر در آنها و عدم امكان جابجايي دكل‌هاي سنگين‌تر در مسيرهاي صعب العبور برخي چاه‌ها از ديگر دلايل كاربرد فراوان اين دكل تعميراتي سبك مي باشد.

 باتوجه به جابجايي فراوان و مكرر دكل در مأموريت هاي محوله و به هنگام برپايي، جمع آوري و جابجايي، آسيب‌هاي زيادي به دكل وارد شده كه تعمير اساسي و بازسازي آن در دستور كار مديريت تعمير، تكميل و خدمات فني چاه‌ها قرار گرفت.

 مديريت تعمير، تكميل و خدمات فني چاه ها با تعمير به موقع و مناسب چاه هاي نفت و گاز نقش اساسي در حفظ، نگهداشت و افزايش توليد نفت و گاز شركت مناطق نفت خیز جنوب دارد بنابراين نوسازي و آماده به كار بودن دستگاه ها و تجهيزات اين مديريت اهميت بالايي دارد.

:
:
:
آخرین اخبار