تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی پل عملیاتی بعثت در اروندکنار آغاز شد
 همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین والفجر8 ساخت اسکله اروند با اقتباس از پل عملیاتی بعثت در یادمان شهدای اروندکنار آبادان آغاز شد.
یکی از طراحان و مهندسان ساخت پل عظیم بعثت یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پل به عنوان اسکله اروند با طول 40 متر و با استفاده از لوله های پل قدیمی بعثت بازسازی می شود.
سیدهاشم بنی هاشمی افزود:بازسازی مجدد بخشی از پل عظیم بعث با موافقت و مساعدت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در یادمان شهدیا عملیات والفجر8 اروندکنار اجرایی می شود.
وی گفت:نحوی بازسازی و ساخت اسلکه جدید اروند به همان شیوه ساخت پل بعثت در زمان جنگ تحمیلی است و می توان از آن به عنوان یک اسلکه چند منظوره استفاده کرد.
بنی هاشمی ساخت پل بعثت را بیانگر بلوغ مهندسی سنگرسازان بی سنگ جهاد سازندگی در هشت سال جنگ تحمیلی توصیف کرد و بیان داشت:ثبت این پل در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا عملیات والفجر8، در دهه فجر سال 1364 آغاز شد و در 22 بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچم گنبد مقدس رضوی، بر فراز مسجد جامع بندر راهبردی فاو عراق، به پیروزی رسید.
یکی از مهمترین مسائل عملیات والفجر 8 چگونگی تدارک رسانی و پشتیبانی از هزاران نفر رزمنده در آن سوی اروندرود پس تصرف شهر فاو بود.
در ابتدا پشتیبانی و تدارکات جنگ با استفاده از شناورهای سبک و پل خضر و همچنین با کمک تعدادی بارج و یدک کش سبک، انجام می شد.
پل عظیم بعثت به منظور پشتیبانی رزمندگان اسلام در منطقه علمیاتی فاو عراق توسط یگان های رزمی مهندسی جهاد سازندگی و در مدت کوتاهی طراحی و اجرا شد.
نیروهای مهندسی و پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی، توانستند با بکارگیری حدود سه هزار و 400 لولۀ نفتی 56 اینچی و با یک طرح مهندسی دقیق، چنین پلی را به طول حدود 600 متر و عرض 12 متر و با عمق هشت متر احداث نمایند.
اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار