تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۷۸۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
محاسبه ۸۰۰میلیارد تومانی عوارض آلایندگی نفت برای خوزستان
اهواز - استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه اهواز باید سیمای کلانشهر داشته باشد از محاسبه ۸۰۰ میلیارد تومانی عوارض آلایندگی نفت برای خوزستان در سال ۹۳ خبر داد.
غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های بلوار شهیدان خادم سیدالشهدا و پل ولایت اهواز با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: وقتی دست خدا حامی باشد با عزت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم و برای آینده برنامه ریزی می‌کنیم تا همه مشکلات و مسائل مسیر توسعه و ابادانی را طی کنیم.

وی افزود:  ما ‌۲۰ سال خشکسالی شدید طی کردیم و یکی از برنامه ریزی های آمریکا برای ندیدن جشن ۴۰ سالگی همین خشکسالی ها بود اما خدا رحمت خود را با این بارندگی ها عنایت کرد.

شریعتی بیان کرد: مردم کشور ما 40 سال است که هزینه های استقلال طلبی را می دهند که این امر موجب شد همه علیه کشور بسیج شوند و هشت سال جنگ را تحمیل کنند و انواع تحریم‌ ها و مشکلات  به وجود آورند اما این که زمام امور خودمان را به دست بگیریم دستاورد کمی نیست.

استاندار خوزستان تصریح کرد: 40 سال است که دست دشمنان از کشوری که در قلب دنیا است و بیشترین ذخایر نفت و گاز را دارد قطع شده است اما همه برنامه ریزی ها و دسیسه ها برای زمین گیر کردن کشور است؛ این گفته ها به معنی این نیست که کوتاهی وجود ندارد. در کار ما هم خطا و اشتباه است باید اصلاح کنیم و مسیری که باید طی شود با رهنمودهای رهبری و امام با تدبیر و برنامه ریزی طی می کنیم؛ سختی ها را تا حد ممکن تسهیل می کنیم تا از پیچ های سخت مثل گذشته عبور کنیم.

شریعتی با تأکید بر اینکه وظیفه ما خدمتگزاری به مردم است، گفت: باید برای رفع مشکلات گام ‌برداریم؛ اختلاف سلیقه و انتقاد لازم است و سبب اصلاح  امور می شود اما نزاع و تفرقه افکنی جز گسترش مشکلات و توقف کارها راه به جایی نمی برد.

وی با بیان اینکه پروژه پل ولایت برای خدمت به مردم، تسهیل کارها و رفع محرومیت و از بن بست خارج کردن مناطق محروم و در عین حال خلق ثروت در آنها است، اظهار کرد: بهره برداری از این پروژه گره ترافیکی را باز و به توازن منطقه کمک می کند این مدل کارها کارهای زیرساختی است نگهداری شرایط و وضع موجود و امور و اصلاح و توسعه عدالت محورانه وظیفه ما است.

استاندار خوزستان ادامه داد: گاهی گلایه می کنیم برخی مناطق عوارض نمی دهند؛ باید زمینه ایجاد درآمد را در این مناطق فراهم و بعد نسبت به اخذ عوارض اقدام کنیم.

شریعتی با تأکید بر اینکه نگهداری شهر باید در دستور کار باشد، گفت: باید شرایطی فراهم شود که هر منطقه شهری شهرداری اهواز درآمد حاصل شود و برای هر منطقه هزینه شود

وی افزود: اهواز باید سیمای کلانشهری پیدا کند و شاخص های کلانشهری داشته  که این امر به دست ما مدیران میسر می شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در گذشته عوارض آلایندگی تنها از یک درصد پرداخت شده به مناطق نفتخیز محاسبه می شد، عنوان کرد: ما گفتیم باید یک درصد از تولید باشد و به نتایج خوبی رسیدیم؛ در همین راستا تنها عوارض آلایندگی خوزستان در سال ۹۳ بدون محاسبه جرایم، ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که سهم عمده ای از آن برای شهرداری اهواز است و این درآمد مغفول مانده بود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر مراحل اداری و حقوقی این کار انجام شده است و وزیر نفت گلایه ‌ای به وزیر اقتصاد داشت اما وزیر اقتصاد عنوان کرد که این حق قانونی است. همچنین حق آلایندگی سال ۹۴ نیز در حال محاسبه است انتظار می‌ رود با برنامه‌ ریزی درآمد شهری در اهواز افزایش یابد و برای عمران و زیرساخت شهری هزینه شود.

شریعتی در ادامه سخنان خود به هماهنگی های صورت گرفته برای اجرای پروژه پل ولایت اشاره کرد و گفت: هماهنگی این پروژه از اجری آن زمان بیشتری برده است اینکه نیروهای مسلح را قانع کنید تا این پروژه از کنار یا وسط پادگان عبور کند کار کوچکی نیست که از لطف مقام معظم رهبری در این زمینه نیز تشکر می‌ کنیم.

وی ادامه داد: شرکت نفت نیز همکاری خوبی در اجرای این پروژه داشته است اما در خصوص بستن یکی از مسیرهای منتهی به این پل حساسیت هایی دارد که باید طی جلسه ای مسیری که اکنون بسته است حساسیت های نفت را لحاظ کرده و مسیر را بازگشایی کنیم تا همه هزینه و سرمایه‌ گذاری این پروژه به طور کامل قابل استفاده باشد.

شریعتی تصریح کرد: علاوه بر این انتظار می ‌رود مسیر پل نهم نیز به مرحله اجرا برسد که در این راستا احتمال دارد عرشه آن یک تا دو هفته دیگر به پایان برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به تکمیل پل شهید بندر، گفت: پروژه زردشت و زیرگذر جانباز نیز در اهواز به خوبی در حال پیشرفت هستند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار