تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۷۸۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دریادار تنگسیری:
شناورهای نیروی دریایی سپاه متحول شده‌اند
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شناورهای نیروی دریایی سپاه متحول شده‌اند، گفت: ‌شناورهای نسل قدیم و جدید نیروی دریا‌یی سپاه پیشرفت کرده‌اند و این ‌پیشرفت را مرهون جوانان و خود شهدای عزیزمان هستیم.
علیرضا تنگسیری  اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در بندرماهشهر به همت منطقه سوم نیروی دریایی سپاه و کارآفرینان شهرستان بندرماهشهر برپا شده که این موضوع نشان از اقتدار ملت ماست که در میادین رزم با قدرت و توان کامل و پیشرفته حاضر هستیم.

وی افزود: ما در دوران طاغوت توان ساخت یک رادیو ساده را نداشتیم و همه تجهیزات خود را از آمریکا و غرب تهیه می‌کردیم اما هم‌اکنون پس از گذشت 40 سال با وجود تحریم‌ها و فشارها به این مردم مظلوم و رهایی از تمام توطئه‌ها و جنگ‌ها، جوانان ایرانی دست به دست هم داده و توان دفاعی ما را خودکفا و پیشرفت داده که هم‌اکنون به نمایش عموم درآمده است؛ جوانان به عشق شهدایی که خونشان را برای کشور اهدا کردند این نمایشگاه را برپا کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: ما امروزه تنها بخش بسیار کمی از توانمندی خود را اجازه داریم به معرض عموم در بیاریم و هر رزمایش که برگزار می‌شود بخش جدید دیگری از توانمندی دفاعی خود را ارائه می‌دهیم. در نمایشگاهی که در تهران برپاشده مظاهر پیشرفت توان دفاعی بیشتر قابل ملاحظه بوده است.

وی گفت: افتخار داریم که بخش عمده‌ای از شناورهای نیروی دریایی سپاه توسط خودمان طراحی شده و حتی تعدادی از آنهایی که به وزارت دفاع داده‌ایم طراحی اولیه آنها در نیروی دریایی سپاه انجام می‌شود.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه طراحی اولیه موشک‌انداز‌ ذولفقار ‌توسط نیروی دریایی سپاه انجام شده است، گفت:  شناور شهید نادری که توسط نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده ‌یک شناور منحصر به فرد بوده که بدنه آن تمام آلومینیوم بوده که 55 متر طول و 14 متر عرض دارد این نوع بدنه در دنیا جدید بوده که این شناور در امواج بالای دریا می‌تواند حضور داشته باشد، که طراحی و ساخت آن در کارخانجات نیروی دریایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تحول شناورهای نسل قدیم و جدید ما بسیار قابل ملاحظه بوده و شما می‌توانید سیر پیشرفت را اینجا ببینید و ما این پیشرفت را مرهون جوانان و خود شهدای عزیزمان هستیم. امروز افتخار ما این است که در مقابل ابر قدرت‌های دنیا در دریا ایستاده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ملت و مردم ما چون خواستند به روی پای خود بیاستند تحریم شدند و البته 40 سال در مقابل این تحریم‌های ظالمانه ایستادگی کردند؛ توصیه من به جوانان این است که تاریخ زمان طاغوت را با دقت مطالعه کرده و با حال حاضر ما مقایسه کند که چه بودیم و چه شدیم و کشورها روی ایران ما حساب باز می‌کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار