تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۷۸۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
عقیم سازی و معدوم شدن با گاز راهکار کاهش سگ های ولگرد است
  مدیرکل دامپزشکی خوزستان 2 راهکار عقیم سازی و نیز معدوم کردن با استفاده از اتاق گاز را برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد در خوزستان پیشنهاد کرد.
 مصطفی کنارکوهی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان در تالار شهید رجایی استانداری گفت: عقیم سازی سگ های ولگرد در دراز مدت می تواند در کنترل جمعیت سگ ها تاثیر گذار باشد اما اکنون برای کاهش جمعیت سگ های ولگرد و حفظ امنیت و سلامت مردم می توان با استفاده از اتاق گاز آنها را معدوم کرد.
وی درادامه با اشاره به درخواست این اداره کل به منظور مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان افزود: تقاضا داریم تا اعتباری به این اداره کل به این منظور اختصاص یابد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه در بحث امنیت غذایی کارهای زیادی در استان انجام گرفته ادامه داد: راه اندازی کشتارگاه صنعتی خرمشهر پس از 24 سال یک کار بسیار ارزشمند در راستای تامین گوشت قرمز استان و کشور بوده است.
وی گفت: همچنین در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم کشتارگاه های سنتی آبادان و خرمشهر تعطیل شد که در بسیاری از موارد فرمانداران در تعطیل کردن کشتارگاه های سنتی مخالفت می کنند.
کنارکوهی ساماندهی دستفروشان را نیز در افزایش امنیت غذایی مردم تاثیر گذار دانست.

** جمع آوری چهار هزار قلیان دراهواز در15 روز گذشته
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این نشست بیان کرد: با کمک ماموران انتظامی در 15 روز گذشته چهار هزار قلیان در اهواز و ساحل غربی اهواز جمع آوری شده و ساحل شرقی اهواز نیز تا پایان امسال از وجود قلیان پاک سازی می شود.
علیرضا عالی پور ادامه داد: به دلیل برخی ملاحظات، شهرداری از برخورد با دستفروشان و عرضه کنندگان قلیان در سطح شهر منع می شود.
وی با اشاره به موضوع برخورد با دستفروشان نیز بیان کرد: این بحث چند بعدی است و جمع آوری دستفروشان می تواند بر ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیر بگذارد.
عالی پور افزود: بسیاری از مردم رغبت خرید از دستفروشان را دارند و بسیاری از مردم از این راه معیشت می کنند به همین منظور برخورد با دستفروشان حساسیت زیادی دارد و برای انجام این کار باید برنامه ریزی مناسبی انجام گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار