تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۸۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانال انتقال آب کرخه به اهواز ترمیم شد
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: کانال انتقال آب از کرخه به اهواز که دیروز دچار شکستگی شده بود، ترمیم شده است.
حمیدرضا لشکری  اظهار داشت: عملیات ترمیم کانال انتقال آب کرخه به اهواز موسوم به «کانال سلمان» شب گذشته به اتمام رسیده و تا عصر امروز رهاسازی آب در آن نیز انجام می شود.
وی همچنین درباره انتقاد فرمانداری اهواز نسبت به تاخیر و عدم همکاری این سازمان در تعمیر این کانال گفت: از نظر ما هیچ سهل انگاری در عملیات ترمیم پیش نیامده، و تعمیرات بعد از آمدن ماشین آلات و مصالح آغاز شده است.
لشکری افزود: حجم آب این کانال زیاد نبوده و با توجه به اینکه در اطراف محل شکستگی زمین کشاورزی و منازل مسکونی نبوده، خسارتی وارد نشده است.
کانال سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که در پی شکستگی و تعمیر «کانال پای پل کرخه»، از اواخر دی ماه، امسال وارد مدار شده و بخشی از آب شرب اهواز را در قالب طرح غدیر از سد کرخه تامین می کند. حدود 60 درصد آب شرب اهواز از سد کرخه برداشت می شود. کانال سلمان دیروز در منطقه عین 2 اهواز شکست که نگرانی اهالی منطقه را از آبگرفتگی به دنبال داشت.
در خبری که دیشب روابط عمومی فرمانداری اهواز منتشر کرد عالمی نیسی فرماندار اهواز از آنچه «سهل انگاری و تاخیر در اقدام به موقع سازمان آب و برق خوزستان در ترمیم کانال انتقال آب سلمان» دانسته، انتقاد کرده و گفته متاسفانه سازمان آب و برق خوزستان عملکرد خوبی نداشت و در ترمیم این کانال تاخیر کرده است.
«کانال سلمان» کانال خاکی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه «جنگ آب» شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار