تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۸۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی در مسیر خوزستان است
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر روز پنجشنبه هفته جاری با تاثیر سامانه بارشی در خوزستان شاهد افزایش ابر و بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.
 محمد سبزه زاری بیان کرد: بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات استان خواهد بود.
وی گفت: صبح پنجشنبه شاهد پدیده مه در اکثر مناطق استان خواهیم بود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 19 درجه سانتیگراد و دهدز با 2 درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در استان داشتند.
وی گفت: در همین مدت نیز بیشترین و کمترین دمای اهواز 19 و هشت درجه سانتیگراد ثبت شده است.

***بارندگی های پیش رو در خوزستان منجر به بروز سیلاب نمی شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:بارندگی های پیش رو که از فردا(پنجشنبه) تا شنبه هفته آینده اغلب مناطق خوزستان به خصوص مناطق شمال ، شمال شرق و شرق در بر می گیرد منجربه بروز سیلاب نخواهد شد.
سبزه زاری با بیان اینکه سامانه بارش زایی که 2 هفته پیش رصد می شد با نزدیک شدن به کشورمان قدری تضعیف شده افزود:انتظار بارش سنگین و قابل توجه از این سامانه بارشی نخواهیم داشت.
وی گفت:بر اساس بررسی آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی ، بیشتر بارندگی ها در مناطق شرقی ، شرق و شمال شرق به خصوص ارتفاعات این مناطق متمرکز خواهد بود ولی میزان بارش در مسجدسلیمان از 30میلیمتر تجاوز نخواهد کرد و در اهواز شاهد بارشی در حد پنج میلیمتر خواهیم بود.
بر این اساس بارش در مناطق مرتفع و گردنه های استان همچون منطقه 'تاراز' به صورت برف خواهد بود و شهروندان خوزستانی روز جمعه و شنبه می توانند بارش برف را در این منطقه تماشا کنند.
مدیر کل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: بارش ها در مناطق بالادست و همجوار خوزستان چون استان کهگیلویه و بویر احمد ، چهارمحال و بختیاری و لرستان بیشتر خواهد بود ولی روان آب زیادی از این استان ها به سمت خوزستان جریان نخواهد یافت.
سبزه زاری با بیان اینکه پیش بینی هواشناسی خوزستان و چگونگی میزان بارش ها در حد اطلاعیه و نه اخطاریه بوده است افزود: با توجه به اینکه حجم زیادی آب ناشی بارندگی های شدید در پشت دریاچه های سدهای استان به خصوص کرخه و دز مهار و ذخیره سازی شده گنجایش ذخیره سازی روان آب جدید را ندارند و احتمال اینکه رهاسازی بیشتر آب از این سدها بیشتر شود وجود دارد.

** سامانه بارش بعدی از روز یکشنبه به بعد
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با فعالیت سامانه فرعی یا ثانویه ، موج بارش ها بار دیگر مناطق شرقی و شمال شرقی خوزستان در برمی گیرد ولی بارش بیشتر به صورت برف ظاهر خواهد شد و روان آب کمی از این سامانه ثانویه یا فرعی در رودخانه های استان جریان خواهد داشت.
بارش های کم سابقه پاییز و زمستان امسال که گفته می شود شدت و گستردگی آن در 60سال گذشته بی سابقه بوده سبب آبگرفتگی دست کم 33 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ، شکستن سیل بندها در مناطق دشت آزادگان ، هویزه و شعیبیه شوشتر در استان خوزستان شد.
سرریز سدهای دز و کرخه و رهاسازی آب از این سدها سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی این مناطق بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار