تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۷۹۰۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی منطقه آزاد اروند:
11 میلیارد تومان برای اتصال آب غدیر به شبکه روستایی اختصاص یافت
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۱میلیارد تومان برای اتصال آب غدیر به شبکه روستایی تعریف شد.

موعود شمخانی، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه عمرانی و زیربنایی ۲۸ پروژه جهت کلنگ زنی و افتتاح را معرفی کرد. با توجه به لزوم ایجاد زیرساخت‌ها این پروژه‌ها را می‌توان به سه حوزه تقسیم کرد.

‌ وی بیان کرد: حوزه اول شامل محصورسازی منطقه به طول ۱۰۰ کیلومتر و ساخت ۴ دروازه ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند است؛ پروژه احداث مبادی ورودی شهر از پروژه‌های شاخص در اروند است که هدف از ایجاد این پروژه معرفی محدوده اروند به‌عنوان نماد توسعه و پیشرفت به بازدیدکنندگان است که در ارتباط با این پروژه، امروز دو پروژه با عنوان برق‌رسانی به مبادی آبادان اهواز تأمین روشنایی حدفاصل ورودی آبادان اهواز نیز تعریف و در دستور کار قرار گرفتند.

وی افزود: حوزه دوم شامل پروژه‌های خدماتی که مستقیماً بر روی زندگی مردم تأثیرگذار است از جمله بهداشت و درمان، بهسازی معابر شهری، احداث شبکه آب و فاضلاب، آب‌رسانی به مناطق محروم و روستایی و پروژه‌های گردشگری با اهدافی که معرف آداب‌ورسوم و سبک زندگی مردم مناطق آزاد باشد. از مهم‌ترین پروژه‌های خدماتی انجام‌شده در زمینه بهداشت و درمان تجهیز و بهسازی بیمارستان طالقانی، بیمارستان شهید بهشتی، احداث مرکز قلب خرمشهر، اورژانس ولیعصر، بیمارستان اروندکنار و شلمچه را می‌توان نام برد.

شمخانی با اشاره به حوزه سوم پروژه‌هایی که نقش محوری را در توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند دارند پروژه‌های مربوط به شهرک صنعتی خرمشهر، آبادان، شلمچه و پروژه‌هایی که با توسعه و زیرساخت لجستیکی در منطقه هستند مانند راه‌آهن و فرودگاه آیت‌الله جمی را یادآور شد. 

وی گفت: در حوزه اول در سال ۹۲ طبق دستور رئیس‌جمهور محترم پروژه محصورسازی به طول  100 کیلومتر با حداقل هزینه ممکن به نحو احسنت انجام شد. همچنین پروژه فیبر نوری و فیبریک کردن دیوارهای منطقه که از این طریق توانستیم برای شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند یک رینگ فیبر نوری احداث کنیم. 


معاون فنی وزیر بنایی منطقه آزاد اروند یکی از اهداف اصلی این سازمان را توسعه انسانی در منطقه عنوان کرد و افزود:  بهره‌برداری از سالن همایش‌های ۲۲۰ نفری و  آمفی‌تئاتر ۷۲۰ نفری احداث و بهره‌برداری ۱۰ مدرسه و عقد تفاهم‌نامه ۱۰۰ میلیارد تومانی با سازمان نوسازی مدارس و تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن جهت تجهیز ساخت مدارس روستاهای اطراف از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه توسعه انسانی است.

وی با اشاره  به پروژه‌های شهری یک سال منطقه آزاد اروند عنوان کرد: پروژه‌های شهری باهدف ایجاد زیرساخت سپس آسفالت به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری و هدر رفت منابع مالی در حال انجام است و یکی از دلایل به تعویق افتادن و اختلال در روند اجرایی پروژه‌ها دشواری هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان در این پروژه است.


شمخانی افزود: در پایان سال ۹۸ این معاونت ۲/۵ میلیون مترمربع آسفالت و نیم میلیون مترمربع پیاده‌روسازی و ۳۳ کیلومتر شبکه فاضلاب و 120 کیلومتر شبکه آب در چهارچوب پروژه‌های شهری آماده بهره‌برداری است. 

وی گفت: از اهم پروژه‌ها، پروژه پارک خطی را می‌توان نام برد که در جنوب غربی مسیر آبادان خرمشهر احداث خواهد شد، فاز اول همراه با پارک ۱۷ هکتاری یکی از پروژه‌های راکد این سازمان بوده و فردا افتتاح خواهد شد. 

معاونت فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند به  بهره‌برداری فاضلاب نهر چوسان اشاره کرد و افزود: این پروژه باعث جلوگیری از ریخته شدن فاضلاب بیمارستان طالقانی به رودخانه بهمن‌شیر که تأمین‌کننده آب شرب شهرستان و فاضلاب کوی عباره، کوت شیخ، صد دستگاه، آب شطیط و همچنین فاز ۴ ذوالفقاری است. 

 انعقاد تفاهم‌نامه ۷/۵ میلیاردی تجهیز آتش‌نشانی‌های در منطقه آزاد اروند

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه ۷/۵ میلیاردی تجهیز آتش‌نشانی‌های هر سه شهر خبر داد و بیان کرد: که در پی این پروژه ضعف سیستم خدمات‌رسانی این ارگان حیاتی، رفع خواهد شد.

شمخانی اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب اتصال پروژه آب غدیر به روستاها است که در پی بحران آبی که گذرانده شده باوجود اینکه آب شیرین به شهرها رسید ولی تا پایان تابستان آب شیرین به روستاها نرسید. منطقه آزاد اروند برای حل این معضل ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای توزیع و تأمین آب به روستاها هزینه کرد.

وی گفت: در نهایت امر برای حل اساسی این مشکل سازمان آب و برق روستایی، سازمان آب و فاضلاب استان به مشارکت ۵۰ درصدی سازمان منطقه آزاد اروند ۱۱ میلیارد تومان برای اتصال آب غدیر به شبکه روستایی تعریف کرد که در این پروژه ۱۷ روستا در خرمشهر به طول خط آب‌رسانی ۹ کیلومتر و ۳۵ روستا در آبادان به طول خط ۱۵ کیلومتر به شبکه غدیر متصل خواهند شد، پس از اتمام این پروژه مشکل آب شرب در این روستاها به شکل وسیعی حل خواهد شد. 

معاونت فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه سرزمینی خود دارای ۱۲۰ کیلومتر ساحل است که می‌تواند  به محور گردشگری خوبی در این منطقه تبدیل شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار