تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
خصوصی سازی بیمارستان‌های علوم پزشکی شایعه است
  وزیر بهداشت و درمان گفت: بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاهای علوم پزشکی خصوصی نمی‌شوند و این شایعه را تکذیب می‌کنم.

سعید نمکی شامگاه چهارشنبه در آئین گشایش طرح های درمانی بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: دولت مصمم است به خوزستان به عنوان استانی که مردمان شهید پرور و قهرمانش در طول دفاع مقدس رشادت های فراوانی از خود نشان دادند به شکل ویژه داشته باشد تا بتوانیم در ادامه طرح تحول نظام سلامت در توسعه زیرساخت های استان قدم های بزرگی را برداریم. 

وی افزود: یکی از کارهای بزرگی که همکاران ما در وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و درمان برای خوزستان انجام دادند، تدوین نقشه راهی برای توسعه نظام سلامت و زیرساخت های بهداشتی و درمانی مورد نیاز استان است که در پایان این سفر توسط ما و مسئولان و نمایندگان استان بررسی و مطالعه می شود تا گام های بزرگی در این زمینه برای خدمت به مردم خوزستان برداشته شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح طرح های درمانی نظام سلامت، یادآور شد: طرح های درمانی که امروز افتتاح شد به طور حتم گره گشای مشکلات، کمبودها و نیازهای درمانی مردم منطقه خواهند بود.

 نمکی گفت: طرح های جدیدی نیز در حوزه بهداشت و درمان در سال آینده در خوزستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح ها و اقدامات وزارت بهداشت برای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در حوزه روستایی افزود: به طور حتم در حوزه روستایی نیز همکاران ما در روستاها در زمینه توسعه زیرساخت های نظام سلامت و پایگاه های سلامت در حال ساماندهی کارهای بزرگی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تکذیب شایعه خصوصی سازی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی تأکید کرد: ما به طور حتم به بخش خصوصی برای خدمات رسانی در نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان میدان کار می دهیم و در بخش هایی که مردم برای سرمایه گذاری ورود کنند حمایت خواهیم کرد اما این که نظام سلامت خصوصی سازی شود چنین شایعه ای اصلا صحت ندارد.

نمکی ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد سرانه مورد نیاز برای حمایت از بیماران را به شکل دولتی حتی در بخش دولتی به گونه ای بپردازیم که تا حتی کوچکترین فشاری به مردم در زمینه هزینه های کمرشکن درمانی وارد نشود.

وی گفت: بحث خصوصی سازی در زمینه آموزش پزشکی هم منتفی است اما اگر در بخش آموزش قسمت هایی که دولت سرمایه گذاری نکرده همانند رشته های پرستاری در صورت ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ما با سرانه ای که در بخش دولتی برای دانشجویان پزشکی می پردازیم آمادگی داریم مشارکت بخش خصوصی را به گونه ای به کار بگیریم که فشاری به دانشجویان ما به ویژه دانشجویان ممتاز و نخبه وارد نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج و داروهای سایر بیماری های کمبود و مشکلی نداریم و با تمهیداتی که اندیشیدیم نیاز دارویی مردم را علی رغم تحریم ها در سال ۹۸ برطرف کرده ایم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار