تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۷۹۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کار خود را در اروند آغاز کرد

 با اجرای موسیقی توسط گروه قانون به سرپرستی پریچهر خواجه از تهران، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در اروند آغاز به کار کرد.

آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر شب گذشته با اجرای موسیقی سنتی قانون و دو نوازی به سرپرستی پریچهر خواجه از تهران در سینما مهر آبادان برگزار شد.

 سرپرست گروه قانون در حاشیه اجرای خود در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع موسیقی اجرا شده در منطقه آزاد اروند مرکب نوازی در دستگاه موسیقی ایران بود.

پریچهر خواجه به دلیل انتخاب قانون برای اجرای گروه خود اشاره کرد و گفت: قانون یک موسیقی ایرانی است و مبدا این ساز ایران است که آن را به نسل ابوالنصر فارابی نسبت می‌دهند من نیز دوست داشتم احیا کنده این ساز اصیل ایرانی باشم.

وی افزود: با کمال تأسف در فرهنگ ما قرن‌ها است که ساز قانون جدا مانده است و من سعی کردم مانند پیشکسوت‌های ساز قانون این موسیقی را احیا کرده و دستگاهی اجرا کنم.

خواجه بیان کرد: ایران دارای فرهنگ موسیقی غنی است که کمتر در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود و من به عنوان یک جوان دوست دارم احیا کننده این موسیقی باشم.

وی ادامه داد: این موسیقی متعلق به کشورمان است و در دنیا بی‌نظیر است و من به عنوان یک ایرانی به دنبال نگه‌داشتن فرهنگ ایرانی هستم.

پریچهر خواجه سرپرست گروه موسیقی قانون عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنراست
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار