تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۷۹۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گاز رسانی به ۱۷۴ روستای خوزستان آغاز شد
مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان گفت: گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومان در قالب ۲۵ پروژه تکمیل و بهره‌برداری شد.

 عبدالله ابول‌پور پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان خوزستان با ۲۳ شهرستان دارای ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، شرایط مناسب برای توسعه همه‌جانبه و پایدار برخوردار است.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان ۹۳ درصد شهروندان امکان استفاده از گاز طبیعی را دارند، افزود: استان خوزستان پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود و امروز در قالب ۲۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان طرح گاز رسانی به ۱۷۴ روستا را به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان گفت: ۱۷۱ روستای اندیمشک حدود ۶۵ درصد جمعیت این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

ابول‌پور تصریح کرد: در شهرستان اندیمشک پس از پایان دو پروژه گاز رسانی در روستاهای بخش الوار گرمسیری، ۹۳ درصد جمعیت روستایی شهرستان اندیمشک از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به اجرای یک هزار و ۲۶۶ کیلومتر شبکه تغذیه گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال اعتبار تکمیل و بهره‌برداری و به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان افزود: نصب ۱۴ هزار و ۷۷۵ انشعاب نصب که با بهره‌برداری از آن‌ها، ۱۵ هزار و ۶۰۴ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شود.
، به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان کوثر فرمانداری اندیمشک آئین افتتاح گاز رسانی به روستاهای اهواز، حمیدیه، ماهشهر، شوش و خرمشهر برگزار شد

سه هزار روستای کشور امسال گاز رسانی شد

 مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: برای اولین‌بار در کشور به سه هزار روستا در طول یک سال گاز رسانی شد.

 حسن منتظر تربتی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح گاز رسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: موضوع گاز رسانی به شهرها و روستاها در کشور به شکل جدی مدنظر دارد.

وی افزود: با ایجاد بستر مناسب برای مصرف گاز طبیعی، امکان صادرات نفت و صرفه‌جویی میزان مصرف نفت به میزان پنج میلیون بشکه نفت فراهم شد.

تربتی گفت: گاز رسانی در حوزه انرژی با توجه به صرفه‌جویی که به دنبال دارد توسعه کشور و کاهش هزینه‌ها در زمینه مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه ترکیه و عراق انجام می‌شود، گفت: سه هزار روستا در سال جاری گاز رسانی شده و در سال آینده نیز به دنبال گاز رسانی به سه هزار روستا دیگر هستیم و این امر برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.

تربتی افزود: در آینده با توجه به گاز رسانی به نقاط مختلف کشور، سیاست‌ها به گونه‌ای است که به دنبال تحقق دستیابی به شهرستان‌های سبز بوده و پس از آن به دنبال کشور سبز در مصرف سوخت هستیم.

وی، ایران را از کشورهای پیشرو در استفاده از گاز طبیعی دانست و تصریح کرد: پس از انقلاب با تلاش متخصصان کشورمان، طرح‌های گاز رسانی به شهرها و روستاها با شتاب با هدف خدمت‌رسانی در حال انجام است.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار