تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برف و باران در راه ایران
سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، این سامانه سبب ابرناکی، بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب و غرب می‌شود.
 مدیر کل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت امروز (۲۵ بهمن) خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۲۵ بهمن) جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه از اواخر امروز (۲۵ بهمن) سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه سبب ابرناکی، بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب و غرب می‌شود.

به گفته وظیفه فردا (۲۶ بهمن) با تقویت این سامانه گسترده، بارش‌ها علاوه بر این مناطق ذکر به دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، غرب سواحل خزر و به بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز کشور کشیده و سبب بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش فردا (۲۶ بهمن) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، غرب و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین فردا غرب خلیج فارس مواج است.

وظیفه اضافه کرد: روز شنبه (۲۷ بهمن) این سامانه در کل کشور فعال است البته به‌تدریج از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۷ بهمن) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار