تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۷۹۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اندیمشک در مجلس: توسعه محیط زیست نیازمند توسعه فرهنگ عمومی است
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: آن چه در حوزه محیط زیست نیازمند توجه و حمایت بوده توسعه فرهنگ عمومی است.
  فریدون حسنوند در آئین پاسداشت دومین سالروز رویش انجمن حامیان طبیعت زاگرس و تجلیل از خادمین حوزه محیط زیست شهرستان اندیمشک، طبیعت را یک ثروت بشری و محور توسعه کشور دانست و اظهار داشت: مجلس از محیط زیست حمایت و از قانون و حقوق شهروندان در این عرصه با تمام ظرفیت و توان خود پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی در اجرای قانون و حمایت از اجرای طرح‌های حوزه محیط زیست، افزود: برای توسعه محیط زیست و حمایت از آن در کشور قانون‌های خوبی در کشور تبیین و از لحاظ قانونی ما مشکل عمده‌ای نداریم،  آن چه در حوزه محیط زیست نیازمند توجه و حمایت است توسعه فرهنگ عمومی بوده و ما در این زمینه آن گونه که باید به فعالیت نپرداخته‌ایم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که توسعه فرهنگی و آموزش در حوزه محیط زیست سبب پایبندی مردم و مسئولان به خدمات این حوزه و حفاظت از گنجینه‌های طبیعی کشور می‌شود، عنوان کرد: امروز محیط زیست یک مطالبه و نیاز مهم ملی و اجتماعی است باید از فعالان این حوزه حمایت و شهروندان را به حضور در این عرصه تشویق کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های قانونی کشور در عرصه محیط زیست و تاکیدهای مقام معظم رهبری به جهت حفظ طبیعت، گفت: مجلس شورای اسلامی به حفظ طبیعت تاکید دارد و در صورت تخلف از ظرفیت‌های قانونی و موجود خود برای احقاق حقوق شهروندان در حوزه محیط زیست پشتیبانی و حمایت می‌کند، در این زمینه اصل و تاکید ما بر قانون است زیرا قانون می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات ما در حوزه محیط زیست باشد.

حسنوند با بیان و تاکید بر حمایت دولت از محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست و توسعه دو مفهوم یکسان و برابر بوده و توسعه بدون توجه به محیط زیست و شاخص‌های مختلف آن امکان پذیر نیست که این موضوع با  توجه به سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های محیط زیستی امکان رشد و توسعه خدمات این حوزه داشته همچنین سبب شکوفایی ظرفیت‌ها و نگهداری از ثروت‌های طبیعی کشورمی‌شود.

وی سیاست‌زدگی را آفت فعالیت زیست محیطی دانست و بیان کرد: فعالان زیست محیطی باید با توجه به فعالیت عمومی و صادقانه خود از حرکت سیاسی در این عرصه اجتناب کنند مگر سمندر و طبیعت خوزستان در حزب و گروه سیاسی است که حال بخواهیم برای حفظ و نگهداری از این گونه‌های طبیعی و ارزشمند شهرستان نیازمند فعالیت سیاسی باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیمشک گفت: محیط زیست و گردشگری می‌تواند مسیر توسعه شهرستان و کشور را بیش از گذشته فراهم کند ما اگر آموزش و فرهنگ را اولویت توسعه گردشگری خود قرار دهیم بدون شک  شاهد شکوفایی ظرفیت‌های موجود خواهیم بود و ایران اسلامی به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه تبدیل می‌شود.

حسنوند با اشاره به تلاش کشورهای توسعه یافته برای تقویت بستر گردشگری خود تصریح کرد: تمام شهرها و مناطق ایران اسلامی امکان جذب گردشگر و توسعه مفاهیم این حوزه را دارد اما با توجه به غنای فرهنگی کشور باید بیش از گذشته برای توسعه خدمات این حوزه تلاش و با شناخت صحیح ظرفیت‌های موجود زمینه برای آموزش شهروندان و تقویت فرهنگی کشور تلاش و شرایط توسعه پایدار گردشگری ایران را فراهم کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به فضای مجازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان، ادامه داد: اندیمشک در حوزه گردشگری از ظرفیت منحصر به فردی برخوردار است و دو رود بزرگ در دل خودجای داده و همچنین  بستر کوهستانی قابل توجهی دارد و به همین جهت با احداث طرح‌های گردشگری بزرگ در این شهرستان از جمله پارک‌های کوهستانی فدک و پارک کرخه به دنبال شکوفایی این ظرفیت‌ها هستیم.

وی اجرای طرح‌های گازرسانی در بخش الوار گرمسیری را راهی برای نجات درختان بلوط دانست و افزود: ما باید زمینه را برای تبدیل اندیمشک به دشت شقایق فراهم و از کنار  درختان بلوط شهرستان و مراتع اندیمشک در تمام ثروت‌های موجود حمایت و پشتیبانی کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رفع مشکل هتل بزرگ و حمایت از بخش خصوصی، توسعه خدمات رفاهی در مناطق مختلف شهری برای پذیرایی از مسافران وارد شده به شهرستان، آماده سازی فضای شهری، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی اندیمشک، احداث المان‌های فرهنگی در معابر و میدان‌ها، احداث جاده‌های سلامت چهارم آذر و کوی جمهوری اسلامی و کوی لور بخشی از خدمات اجرا شده برای جذب گردشگر در شهرستان است.

حسنوند با اشاره به نقش محوری اندیمشک در دسترسی به مسیرهای ریلی و جاده‌ای کشور گفت: گردشگر با توسعه خدمات و تأمین نیازهای خود به شهرستان وارد می‌شود و به همین جهت با تمام توان به دنبال ایجاد زمینه‌ای مناسب برای شکوفایی این ظرفیت‌ها و تأمین نیازهای گردشگران در شهرستان هستیم و محیط زیست و توجه به آن را اولویت اجرای طرح‌های عمرانی خود قرار داده‌ایم و از آن حمایت و به شاخص‌های زیست محیطی در این زمینه توجه و تاکید ویژه داریم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار